PROTEINOVÁ DIETA

Proteinová dieta, jinak také bílkovinná dieta, nebo případně ketogenní dieta, je založena na konceptu tzv. PSMF - Protein Sparing Modified Fast ("proteiny šetřící modifikovaný půst").

Proteinová dieta je určena pro RYCHLÉ a ÚČINNÉ HUBNUTÍ. V těle se díky působení proteinové diety začnou primárně spalovat tuky, ale svalová hmota zůstává zachována. Na svých svalech tedy rozhodně "nehubnete", ale ani vám nezačnou růst.

PRINCIP PROTEINOVÉ DIETY

Princip proteinové (bílkovinné) diety poprvé popsal Dr. Blackburn (Harvardská univerzita, USA) již v roce 1974. Záhy byla proteinová dieta uvedena do praxe v Severní Americe a získala si neuvěřitelný ohlas. Obrovské oblibě po celém světě se těší i v současnosti.

  • tělu jsou dodávány vysoce kvalitní bílkoviny
  • sníží se příjem sacharidů
  • zvýší se konzumace vybraných druhů zeleniny

Při proteinové dietě nejsou povoleny žádné další sacharidy, nebo tuky! Vysoký příjem kvalitních  bílkovin zabrání výše zmíněnému "spalování" svalové hmoty.

Prostudujte si KetoDiet VÝHODY a nabídku proteinových PRODUKTŮ. Věříme, že si vyberete.

proteinová dieta

PROTEINOVÁ DIETA A JO-JO EFEKT

Už se nemusíte bát jojo efektu! Nedílnou součástí programu proteinové diety je i návratový krok, kdy dochází k velmi pozvolnému návratu k racionálnímu stravování, a tedy i k postupnému znovuzavádění cukrů do stravy. Návratová fáze proteinové diety má zásadní význam pro úspěch diety a především pro dlouhodobé udržení váhového úbytku. Pokud ji dodržíte, nemusíte se obávat strašáka jménem jo-jo efekt!
Podívejte se na PŘÍBĚHY & REFERENCE našich klientek.

ZNÁTE POJEM "KETÓZA"?

Díky omezenému přísunu sacharidů ve stravě se hlavním zdrojem energie v průběhu proteinové diety stává zásobní tuk. Tahle změna v tělním metabolismu se souhrnně nazývá ketóza. Rychlé odbourávání tuku během ketózy vytváří tzv. ketolátky, jejichž přítomnost je možné změřit v moči. Ketolátky zároveň velmi účinně TLUMÍ POCIT HLADU a navozují POCIT DOBRÉ NÁLADY a energie. Vymizení pocitu hladu a mírně euforický pocit u většiny lidí během proteinové diety je jednou z jejích hlavních výhod. I proto je ketogenní proteinová dieta velmi dobře snášena a její dodržování je v porovnání s jinými dietami mnohem snazší.

Spolu s cukry je v těle uloženo velké množství vody, která se začne rychle spotřebovávat. Proto je nezbytně nutné během proteinové diety dodržovat každodenní pitný režim s dostatečným přísunem tekutin, sodíku a zejména draslíku. Konzumace ostatních potravin během prvního kroku proteinové diety je nežádoucí, může zastavit proces ketózy.

Obezita je zásadním rizikovým faktorem pro vznik ischemické choroby srdeční, diabetu, onemocnění žlučníku, artritidy a cévních onemocnění. Redukce hmotnosti pomocí proteinové diety významně přispěje ke zlepšení celkového zdravotního stavu a pohody.

Proteinová dieta je pro zdravého poučeného člověka naprosto BEZPEČNÝ a VELMI ÚČINNÝ způsob redukce hmotnosti.

Před nasazením proteinové diety je žádoucí se poradit s odborníkem (lékařem či výživovým specialistou).

  

Kalkulačka výdajů za jídlo

V tabulce jsou uvedeny typické průměrné denní náklady na stravu jedné osoby, můžete modifikovat
Snídaně:
např. vajíčko, sýr, pečivo, salám
Svačina:
např. pečivo, sýr, ovoce
Oběd:
polévka, hlavní jídlo, pečivo
Přesnídávka:
např. salát, pečivo, sýr
Večeře:
teplé jídlo, pečivo
Ostatní:
pochutiny, alkohol, zákusky