Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

Osvědčené dietní tipy! Jak si užít léto bez výčitek?

Letní prázdniny, na které jste se dlouho těšili, jsou tu. Co je ale dobré si v průběhu uvolněného léta pohlídat, aby vaše štíhlé křivky nebo skvěle nastartované hubnutí neutrpěly? Máme pro vás hned 3 prověřené tipy.

1. Neupouštějte od pravidelnosti

Co si budeme povídat, horké léto svádí k polevení. Pro vás, vaše odhodlání i štíhlou linii ale bude rozhodující se případným uklouznutím vyvarovat. A to jak v dietním plánu, tak i po jeho skončení. Nezapomínejte na to, jak jste se cítili s nadváhou a nenechte si svůj nový zdravější režim rozhodit.

„Důležité je se i mimo domov stravovat pravidelně, jíst 5x denně po cca 3 hodinách. Je nutné si hlídat i kvalitní pitný režim. Měli bychom se zajímat o to, co jíme a hlavně jak si rozložit jídlo v průběhu dne. Sacharidy zařazujeme spíše dopoledne a k večeru je naopak ubíráme nebo vynecháme úplně. No a také stále nezapomínejme na pravidelnou pohybovou aktivitu. Sama dobře vím, jak je na cestách leckdy obtížné se pravidelně a zdravě stravovat. Mám proto vždycky v kabelce po ruce proteinovou tyčinku, ale také sáček našeho proteinového smoothie, které si během pár minut v shakeru připravím,” říká výživová poradkyně KetoDiet Martina Dvořáková.

Pokud máte sem tam o něco delší den nebo jen chodíte spát v létě později, zařaďte jedno na bílkoviny bohaté jídlo navíc. „Neměli bychom chodit spát přejedení, ale ani hladoví. Ideálně bychom měli poslední jídlo sníst 2 hodiny před spaním, ale dokonalý univerzální návod neexistuje. Co vyhovuje jednomu, druhému nemusí. Někdo bude spokojený, když bude jíst 3x denně a jiný si dopřeje klidně 6 menších porcí za den. Vždy je důležité, abychom se cítili dobře. Jen tak můžeme nastavený stravovací režim dlouhodobě dodržovat,“ doplňuje Martina Dvořáková.

Léto je ideálním obdobím pro hubnutí i proto, že vás v teplém počasí přejde chuť na vydatná a hutná jídla. Základem letního jídelníčku jsou lehké zeleninové saláty například s přírodním plátkem drůbežího nebo hovězího masa či s grilovaným sýrem. Saláty si navíc můžete dochutit domácími dietními zálivkami.

 

2. Osvěžujte se lehce a dietně

Vaše pevná vůle nyní podstoupí „zkoušku ohněm“. Na koupalištích, zahradních grilovacích party, hudebních festivalech i na dovolené vás bude čekat spousta lákadel. Jak odolat kopečkům smetanových zmrzlin, nanukům s křupavou čokoládovou polevou nebo pouťovým cukrátkům? Mlsná vás nedohoní, budete-li mít po ruce jiné dobroty. Připravte si své dietní pochoutky, které si můžete dopřát i v dietě a pochutná si na nich celá rodina.

<img  src="/https://static.ketodiet.cz/files/images/Clanky/ketodiet-nanuk-kokos-vanilka.jpg" alt="Domácí dietní nanuk kokos a vanilka. | KetoDiet" />  <img  src="/https://static.ketodiet.cz/files/images/Clanky/ketodiet-nanuky-lesni-smes.jpg" alt="Domácí dietní nanuk lesní směs. | KetoDiet" />

Připravte si skvělou dietní domácí zmrzlinu!<img  src="/https://static.ketodiet.cz/files/images/Clanky/proteinova-oriskova-zmrlina-ketodiet.jpg" alt="Proteinová oříšková zmrzlina" />

Proteinová tvarohová zmrzlina

> Vyzkoušet recept

Proteinová ořísková zmrzlina

> Vyzkoušet recept

Vanilková zmrzlina od 1. kroku diety

> Vyzkoušet recept

Domácí nanuk Míša

> Vyzkoušet recept

 

A rovnou využijte svá nová TVOŘÍTKA NA NANUKY, která od nás při nákupu nad 3 000 Kč dostanete jako DÁREK.

>>> Chci svá tvořítka

 

3. Pijte dostatečné množství vody

<img  src="/https://static.ketodiet.cz/files/images/Clanky/pitny-rezim-v-lete-ketodiet.jpg" alt="Nezapomínejte v létě dostatečně pít. | KetoDiet " />V horkém letním počasí je dodržování pitného režimu ještě důležitější než v zimě. Je logické, že se v létě při totožných činnostech zpotíme o něco více než v zimě, takže je nutné ztracené tekutiny znovu doplnit. V opačném případě si zahráváte s dehydratací organismu. Vypijte 2,5-3 litry vody za den a podle potřeby klidně skleničku nebo dvě přidejte. Stále pamatujte, že do pitného režimu se počítají pouze neslazené tekutiny – čistou vodu můžete proložit vychlazeným čajem nebo přírodními minerálkami, díky kterým doplníte důležitý hořčík či sodík. Nepočítejte do něho ale kávu ani slané polévky nebo slazené limonády. A alkohol už vůbec ne.

Důležité je tekutiny doplňovat postupně. V průběhu dne byste vůbec neměli pocítit žízeň ani sucho v ústech. Nepijte tedy tím způsobem, že si dáte skleničku vody ráno a zbytek dohoníte večer. Svůj pitný režim podpořte čerstvou zeleninou a ovocem nebo si z nich umixujte osvěžující smoothie. Zelenina a ovoce totiž průměrně obsahují kolem 90 % vody – okurka 96 % a vodní meloun 93 %.

Potřebujete v dusném letním dnu vzpruhu? Nabijte se energizující zázvorovou limonádou nebo si namíchejte osvěžující nealkoholické mojito se snítkou máty, limetkou nebo okurkou. Než si ale do svého drinku přidáte spoustu ledu, zbystřete. Věděli jste, že čím studenější pití vypijete, tím větší vám bude horko? Vaše tělo ho musí totiž ohřát a při tom vydá energii, díky které se můžete dokonce i zapotit.

 

Užijte si krásné slunečné léto!

Autor: Nikola Nevečeřalová

Předcházející článek: Co jíst před a po cvičení podle fitness trenérky

 

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potřebujete poradit?

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Akce, novinky i slevy. Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

  • Heureka
  • Česká pošta
  • PPL
  • Visa
  • Maestro
  • Mastercard