Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

Najděte správnou motivaci! Hubněte, protože se máte rádi

Nemůžete dopnout své oblíbené šaty, partner obdivuje křivky jiné ženy a výšlap do třetího patra po svých vám připadá jako výstup na osmitisícovku? Vaše sebevědomí nejspíš právě utrpělo velkou ránu a vy si tak můžete připadat oškliví až méněcenní. Je to ale ten správný důvod, proč se sebou začít něco dělat?

Nenechte se strhnout tzv. negativní motivací, která je založená na tom, že se vám na sobě něco nelíbí. Tato motivace se totiž může vytratit stejně rychle, jako k vám přišla. „Než se vrhnete do jakékoliv redukční diety a pravidelného sportování, najděte pro změnu pozitivní důvod. Nehubněte, abyste se necítili tlustí, jezte zdravě, protože máte své tělo rádi a chcete být sami se sebou spokojení. Uvidíte, že kila pak půjdou dolů sama,“ říká Martina Dvořáková, dietní koučka KetoDiet, která se zdravému stravování věnuje již více než 15 let.   

Jeden talíř, dva úhly pohledu

Jíte zdravě jen proto, abyste nepřibrali, nebo proto, že vám to jednoduše chutná? Na talíři můžete mít ve výsledku totéž, rozdíl je však v přístupu. Vzpomeňte si na rozhovor se svou štíhlou kamarádkou, která tvrdí, že jí všechno, co chce. V tu chvíli jste jí zřejmě nevěřili nebo vás napadlo něco o nespravedlnosti bleskového metabolismu. Lidé jako vaše kamarádka neberou vyvážený jídelníček a pravidelný pohyb jako nutné zlo, ale jako svůj životní styl, kterého by se za nic na světě nevzdali. Umí totiž naslouchat svému tělu a vědí, že lehčí pravidelný jídelníček s nižším množstvím sacharidů a potřebnými bílkovinami jim prospívá nejen na těle, ale i na duši. „Pro sebe byste měli vždycky chtít to nejlepší. Jezte zdravě a kvalitně, najděte si pohyb, který vás bude bavit, spěte do růžova a odstraňte ze svého okolí negativní aspekty, ať už to jsou špatně naladění lidé nebo zbytečný stres,“ doporučuje Martina Dvořáková. Ani desítky tvrdě shozených kilogramů vám nezaručí spokojenost a sebevědomí, když se do hubnutí pustíte z nesprávných důvodů.

Odměňujte se pochvalou

Každý krok správným směrem, ať už jde o proměnu jídelníčku, nebo první lekci nového cvičení, si zaslouží pochvalu. Vždyť jste se právě odhodlali vystoupit ze své komfortní zóny, což nebývá snadné, a udělali tak něco pro sebe! Cítíte se šťastnější? Pochvalte se. Klidně opakovaně. Často to za vás nikdo jiný neudělá. :) Ochota a vůle něco změnit vyžaduje velkou dávku odvahy, trpělivosti i síly. Možná se budete muset vypořádat i s rozpačitými až negativními reakcemi svých blízkých. Nedejte se a své odhodlání si udržte. Nejste si jistí, jak začít? Od toho jsou tu specialisté. Pokud pro vás není zdravá a vyvážená strava běžnou záležitostí, nechte si podat pomocnou ruku. Ať už si vyberete účinnou proteinovou dietu nebo jinou cestu ke svému novému spokojenějšímu já, nebuďte na to sami. Je zbytečné se doma stresovat tím, co máte kdy jíst.

Rozhodli jste se pustit do KetoDiet?

Skvělé! Zkušené výživové poradkyně vám totiž budou zdarma k dispozici na telefonu, e-mailu, v online chatu přímo na webové stránce KetoDiet, nebo se staňte členem věrnostního klubu Moje KetoDiet a připojte se k ostatním spolubojovníkům do uzavřené facebookové skupiny, kde se kromě cenných rad můžete také motivovat navzájem.

> Chci se stát členem klubu

Spolu to zvládneme | Věrnostní klub Moje KetoDiet

Uklouzli jste? Nechte to plavat

I když se poctivě držíte svého dietního plánu, může nastat situace, kdy bude sklenička vína s přáteli nebo kousek voňavé bábovky od maminky silnější než vy. „To se prostě stane. Důležité je přešlap příliš neřešit, hodit ho za hlavu a cítit se v pohodě,“ vysvětluje Martina Dvořáková. Nejhorší, co se může stát, je, že vám pak půjdou kila dolů o něco pomaleji. „Hubnutí není soutěž. Za občasný prohřešek vám nikdo body strhávat nebude. Navíc na změnu přístupu k sobě samým a její realizaci potřebujete sílu, energii a sebevědomí, tak se kvůli jednomu uklouznutí zbytečně nenervujte,“ dodává Martina Dvořáková.

Dopřejte balzám tělu i duši

Abyste sobě a svému tělu dokázali, že si ho vážíte, starejte se o něj. Tělo máte jen jedno a investice do něj se vám zaručeně vrátí. A co jiného dokáže zpříjemnit den tak jako uvolňující masáž, sauna, wellness nebo návštěva kosmetického salónu? Hýčkajícími procedurami, odkud odcházíte svěží a odpočatí, ale péče o tělo nekončí. Neméně důležitý je i pravidelný pohyb. „Možná vás překvapí, že fyzická aktivita je odměnou také pro mozek. Cvičení, přesněji svalová zátěž, vyplavuje do krve antistresové hormony, tzv. endorfiny, které navozují pocit štěstí a dobré nálady,“ uzavírá Martina Dvořáková.

Ať už se věnujete posilování, tanci, běhu, józe, nebo jakémukoliv pohybu, který vám dělá radost, nechte se díky němu nabít pozitivní energií a jarní únava si na vás nepřijde.

 

Autor: Nikola Nevečeřalová a Veronika Vágnerová

Foto: Depositphotos, KetoDiet

 

Předchozí článek: Syndrom vyhoření: Nehrozí i vám? Jak proti němu bojovat

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potřebujete poradit?

Ozvěte se nám a my vám poradíme jak zhubnout.

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

Odesláním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů