Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci
Plováček - BLACK FRIDAY (23.11. - 29.11.)

Jak přežít návrat do práce, aniž byste po něm ztloustli stresem

Léto končí a před vámi se otevírá sezona, v které potřebujete nakopnout kariéru, obstarat rodinu a ještě si udržet zdravý styl života? Ale vždyť vy už dobře víte, jak na to… 

Většina Čechů po jarní karanténě přehodnotila životní priority. Začali trávit víc času s blízkými. Naučili se během školní online výuky, chystání oběda a vykonávání oficiálně placené práce organizovat čas líp než kterýkoliv top manažer. Ovšem nejzásadnější novinkou je, že i když jsou maximálně výkonní, odmítají vypustit duši a myslí na své osobní blaho. Prošli jste i vy podobnou změnou? Skvělé, protože podzim je ideálním obdobím k tomu to všechno uvést do provozu!

 

Klíč k úspěchu je plánování

„Každý den začínejte s uklizeným pracovním stolem. Stanovte si tři priority na daný den a teprve po jejich splnění přidejte další. Během dne také pomůže několikrát se zastavit, zavřít oči a třikrát se zhluboka nadechnout a vydechnout. Tím ze sebe dostanete nežádoucí stres,“ doporučuje Jiří Zadina, spoluzakladatel online programu OfficeFitness.cz. A nabízí i pomoc pro unavené oči: „Doporučuji cvičení, při kterém se každých dvacet minut zahledíte po dobu dvaceti vteřin na předmět, který je od vás vzdálený alespoň šest metrů. Oči si úžasně odpočinou.“

 

Buďte co nejméně na internetu

A i když se home office stal během karantény pracovním standardem a vám dokonale vyhovuje, nenechte se při něm rozptylovat. Příklad: Hoří vám uzávěrka a vy místo finišování projektu brouzdáte po sítích? Vypínejte po určité časové úseky domácí wifi. Maily kontrolujte třikrát denně, nemusíte každému odepisovat hned (telefon na vás kolegové určitě mají).

 

Neodsunujte svoje zájmy

Oprášili jste po letech šicí stroj? Zahájili videohovory s kamarády žijícími na druhém konci světa? Anebo chodíte na šipky se sousedem? Nového zvyku se za žádných okolností nevzdávejte a zasvěťte mu vždy stejný čas (každý večer, každou středu, každý pátek). Že se vám dneska na zumbu nechce, protože jste se z práce vrátili vyšťavení? Ale kdeže! „Mozek je jako sval, který potřebuje pravidelně trénovat. Jedině tak si přivykne na změny,“ zdůrazňují autoři motivačních knih. Časem zjistíte, že jste ještě víc veselejší, trpělivější, věříte si…

 

Kvalitně jezte

Nespoléhejte se před každou schůzkou nebo poradou na výrobky plné cukrů. Sice vás v danou chvíli postaví na nohy, ale po chvíli vám stejně začne kručet v břiše. Myslete na to, že zdravé tělo potřebuje nejen hodnotné živiny, ale i pestré chutě. Proto si i jídelníček stejně jako úkoly (nejlépe den dopředu) vždy detailně rozplánujte. Ze začátku si zapisujte, kolik toho, co a kdy za celý den sníte, zkoušejte osvědčené pokrmy a klidně se poraďte s výživovým specialistou.

 

Děti čeká návrat do školMyslete také na svobodu svých dětí

A ještě jeden tip pro rodiče: Prostor pro vnitřní svobodu dopřávejte také svým dětem. Ještě před vypuknutím školního roku se s nimi pobavte, o jaké aktivity opravdu stojí, a kam by měly chodit jen kvůli vám. Mrkněte třeba na stránky Střediska volného času, www.krouzky.cz. Pracují tam nadšení a kvalifikovaní lektoři, kteří docházejí za žáky přímo do škol. Takže pokud se nezapomenete (vzájemně) hýčkat, zářný podzim zažijete všichni!

 

Autorka: Eva Šprincová

foto: Unsplash

 

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potřebujete poradit?

Ozvěte se nám a my vám poradíme jak zhubnout.

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

Odesláním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů