Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci
  • 10% SLEVA na VÝHODNÉ BALÍČKY. Odstartujte svůj dietní plán s kufříky proteinových jídel co nejdříve. Sleva platí v našem e-shopu jen do 31. 8. 2019.

Naučte se milovat svoje tělo! Tyhle rady vám to usnadní

Zdravé tělo by mělo být základ. A nemusí být zrovna dokonalé jako tělo topmodelek. Možná máte větší pozadí, možná silnější stehna, která jste zdědila po prababičce, možná vás trápí velká či malá prsa – každá z nás je jiná a v tom je krása. Pokud se snažíte změnit životní styl a třeba trochu zhubnout, základem je především sebeláska a do ní spadá i láska ke svému tělu. I s jeho nedostatky. Teprve od sebepřijetí můžete začít cokoli nového budovat nebo měnit.

Naučit se říkat svému tělu „děkuji“ je jednou z nejdůležitějších věcí, které pro sebe můžete udělat, zvláště když se snažíte najít sama v sobě sebelásku. Není to zvyk, který je přirozený, protože společnost i naši rodiče nám možná říkali, že je potřeba se změnit, abychom se vyrovnali všeobecně uznávanému standardu. Jaké způsoby můžete využít, abyste se naučila svoje tělo milovat?

Meditace

Meditace je krásný způsob, jak se naučit soustředit. Když jste ve stresu nebo se vám hlavou honí tisíc různých myšlenek, můžete se vždy obrátit k meditaci. Je navíc levná a přístupná všem, protože meditovat můžete kdekoli. Jediné, co k tomu potřebujete, je klidné a pohodlné místo, zavřít oči a jednoduše zhluboka dýchat. Jestli nevíte, jak na to, doporučujeme, abyste dala přednost řízené meditaci s pomocí nějaké aplikace. Stačí 5–10 minut relaxace a budete mnohem vyrovnanější.

Vnímání svého těla

Možná cvičíte každý den, možná chodíte do posilovny nebo běhat. Ale opravdu to děláte ráda? Neměla byste se svým tělem dělat to, co nenávidíte nebo co vás nebaví. Jde o to, abyste svoje tělo naladila na to, co ho baví a abyste se naučila vnímat ho, a to skutečně kousek po kousku. Můžete chodit se psem na procházky, když vás to uspokojuje víc. Dívejte se přitom na oblohu, květiny, stromy a krásu kolem. Uvědomujte si přítomnost a svoje tělo. Zeptejte se ho, jak se cítí. Když najdete způsob, jak se pohybovat, tak se i vaše mysl bude cítit líp.

Dobré čtení

Možná ani netušíte, co to sebeláska vlastně je. Víte sice, jak milovat někoho jiného, ale jak milovat sama sebe? Pokuste se najít nějakou vhodnou motivační knihu, která vás nastartuje, třeba Čtyři dohody od Dona Miguela Ruize nebo jakoukoli jinou, která vám padne do oka. Nalezení vhodné literatury, která k vám bude promlouvat, je nesmírně důležitou součástí sebelásky a wellness pro mysl. Projděte se uličkou v knihkupectví a vybírejte podle intuice.

Jezte kvalitně, vaše tělo vám to vrátí

Dopřejte vašemu tělu to nejlepší i v podobě potravy. Neříkejte ale, že si nemůžete koupit třeba laskonku nebo si dát hamburger. Pravdou je, že když se zamyslíte nad nutričními hodnotami, zřejmě brzo zjistíte, že vám vlastně taková jídla nic nedávají, a že vašemu tělu škodí (zvláště ve velké míře). Vaše tělo je ale skvělá věc a zaslouží si vitaminy, minerály a další látky, ne prázdné kalorie, které způsobí, že budete mít nejen nadváhu, ale můžete mít trávicí obtíže, či vysoký krevní tlak.

Obklopte se radostí

Kde trávíte většinu svého času? Je to vaše kancelář? Je to vaše auto? Když se rozhlížíte kolem sebe, co cítíte? Cítíte radost? Pokud tomu tak není, dalším krokem k přijetí vlastního těla i sebe sama je vytvořit prostředí, které je láskyplné. Obklopujte se tím, co máte ráda, ať jsou to květiny, pozitivní poselství, fotografie lidí, které milujete, solné lampy, aromalampy, oblíbené knihy. Je to akt sebelásky, a když jste v prostředí, které je příjemné, bude příjemně i vám. Je důležité vykouzlit úsměv na tváři, když se rozhlížíte kolem sebe.

Rituál láskyplných doteků

Není nic jednoduššího než začít vnímat vlastní tělo. Kupte si nějaký masážní olej, který vám příjemně voní (vhodná je levandule nebo třeba růže), večer po koupeli se posaďte nebo lehněte, a začněte sama sebe masírovat. Ruce, nohy, zápěstí, břicho, paže, hrudník – a snažte se do těla vdechovat sebelásku. Můžete si přitom opakovat větu „Mám se ráda“ nebo „Mám tě ráda“, abyste přijala sama sebe. Důležité je, abyste vydržela a nepřestala. Praktikujte to klidně každý večer.

Najděte si místo „blaženosti“

Všichni bychom měli mít jedno místo, kam můžeme jít a cítit se tam blaženě. Může to být vaše oblíbená kavárna s kávou, kterou máte nejraději, obklopená pozitivní energií, může to být práce na vašem počítači a popíjení latté, může to být ložnice, kam se schováte s knížkou. Přemýšlejte o tom, kam chcete jít. Láká vás procházka lesem? Vyrazit s přáteli na loď? Jít cvičit? Tančit? Sebeláska je také o naplnění vlastního poháru radostí. Když je šálek plný, můžete dávat víc i druhým.

Zpomalte

Žijeme v hektické době. Dopřejte si zpomalení, vychutnejte si zvláštní chvíle, kdy nemusíte dělat nic, jen vnímat sebe sama a svoje tělo. Jezte pomalu a nespěchejte. Pokaždé, když se budete chystat jíst, udělejte si na to čas, a nenechte se ničím rozptylovat. Ujistěte se, že pomalu žvýkáte a ochutnávejte každé sousto. Tím si budete víc uvědomovat svoje tělo. Tahle jednoduchá praxe je důležitá, abyste se ve svém těle cítila každý den dobře. Dýchejte. Desetkrát se nadechněte a zkontrolujte svoje tělo. Dělejte to vždy, když se chystáte pokračovat ve svých běžných úkolech. Odpočívejte, abyste nabrala sílu. Odpočinek vám pomůže, abyste se lépe cítila ve svém těle.

Práce se zrcadlem

Určitě se každý den díváte do zrcadla, nebo do něj aspoň jednou kouknete. To může být pro mnohé ženy negativní zkušenost, protože slyší svůj vlastní nevlídný vnitřní hlas, který vám říká, že máte zase jednu vrásku navíc, že máte ošklivou pleť nebo že máte pár faldíků na břiše. Neposlouchejte tenhle hlas. Místo toho, když se podíváte do zrcadla, podívejte se sama sobě do očí a řekněte: „Miluji tě“. A udělejte to, i když se budete cítit hloupě.

Vděčnost

Ráno a večer zkuste praktikovat rutinní „obřad“, který věnujete vděčnosti. Je to super způsob, jak podpořit sebelásku. A vše, co potřebujete, je začít. Vezměte si tužku a nějaký blok a ráno po probuzení i večer před spaním, do něj zapište tři věci, za které jste vděčná. Je to vynikající způsob, jak uctít sebe sama a svůj život. A taky skvělá příležitost poděkovat svému tělu za to, že s vámi je. Že můžete díky nohám chodit, díky očím vidět, díky rukám psát a objímat.

 

Autor: Aši

Foto: Depositphotos, KetoDiet

 

Předchozí článek: 8 nejčastějších výmluv, které nám brání v hubnutí a pohybu. Skončete s nimi!

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potřebujete poradit?

Ozvěte se nám a my vám poradíme jak zhubnout.

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

Odesláním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů