Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci
Plováček - NOVÝ PRODUKT - 3+1 proteinový nápoj (smetaňák)
Plováček - KetoLife - Ochutnávkový low carb balíček od 21.9.2020

Nemůžete v noci spát? Víme, co s tím!

Zíráte celou noc do stropu a místo počítání oveček počítáte minuty, kdy už budete moci vstát? Vyzkoušejte 8 tipů pro lepší spánek a probouzejte se svěží a odpočatí.

Známe to všichni. Sedíme večer na gauči, zavírají se nám oči, lehneme si do postele, rázem se nám hlavou začne honit tisíce myšlenek, usnout nejde a čím víc usnout chceme, tím víc bděle se cítíme. Nebo usneme hned, ale během noci se několikrát bez zjevné příčiny probouzíme.

Pokud se budíte nevyspalí pravidelně, zpozorněte. Kvalitní a dlouhý spánek je potřebný pro správné fungování našeho těla. Jak usnout rychle a spát celou noc?

1. Nastavte pravidelný režim

Jeden den “padnete za vlast” už v osm, jindy si do půlnoci čtete, do práce vstáváte na šestou a o víkendu pak vyspáváte do oběda? Tohle je jedna z nejčastějších chyb chronických “nespáčů”. Zkuste každý den ulehávat ve stejný čas s odchylkou maximálně 15 minut. A, což asi uslyšíte neradi, platí to i pro probouzení. Nastavte si i o víkendu budík na stejný čas jako v pracovních dnech. Paradoxně se vyspíte lépe a budete se probouzet více “fresh”. Když to vydržíte aplikovat delší dobu, tělo si na svůj režim zvykne, usnete mrknutím oka a časem budete vstávat bez budíku.

2. Vytvořte si večerní rutinu

Jak tělo uspat? Předspánkovým rituálem! Když budete každý večer před spaním provádět stejné úkony ve stejném pořadí, tělo pochopí, že následovat bude spánek, přepne do klidového režimu a usnete raz dva.

Zapalte si k večeři vonnou svíčku, vyčistěte si zuby, přečtěte si kousek knížky a potom ulehněte do peřin. Nebo si před odchodem do ložnice popovídejte s partnerem o tom, jaký jste měli den, pusťte si oblíbenou relaxační písničku a dejte si horkou sprchu. Možností je spousta, vytvořte si takovou rutinu, která vás dostane do pohody.

3. Vyvětrejte sebe i ložnici

Jedním ze super večerních rituálů může být krátká procházka na čerstvém vzduchu. Stačí 10–15 minutek, během kterých si vyčistíte hlavu, utřídíte zážitky a lehce se ukolébáte.

Čerstvý vzduch přivítejte i v ložnici! Nejlepší teplota pro snadné usínání je okolo 17 °C a ideální je jí dosáhnout krátkým, ale intenzivním větráním těsně před ulehnutím.

4. Změňte čas cvičení a sportování

Problémy může dělat i načasování pohybových aktivit. Cvičíte navečer, špatně se vám usíná, cítíte se nabuzení a místo ležení v posteli byste šli běhat do parku? Zkuste cvičení ráno, nebo ihned po práci. A naopak, pokud večer nesportujete a v čase spánku nepociťujete únavu, zkuste v podvečer zařadit půl hodinku jakékoli lehké aktivity, která vás bude bavit, ať už lehký výklus, jógu nebo jen domácí strečink.

Zdravý spánek můžete podpořit i správným jídelníčkem.5. Stop večernímu hodování a nočnímu mlsání

Aby se tělo mohlo věnovat odpočinku a ne trávení, poslední jídlo byste měli dojíst alespoň hodinu a půl před spaním. Aby vás nehonila mlsná ještě v deset v noci, dopřejte si večeři plnou bílkovin a vlákniny.

6. Absolutní tma

Vidíte po zhasnutí něco jiného než černo? Pořiďte si masku na spaní nebo zatemňovací závěsy. Jakékoliv světlo může váš spánek rušit.

Mobil v posteli? Ne díky, raději knihu. Totéž totiž platí i o světle elektrických přístrojů. Modré světlo, které vydávají, ruší tvorbu melatoninu, hormonu, který reguluje spánek a tvoří se pouze za tmy. Vytáhněte na noc ze zásuvky všechno, co svítí, a alespoň hodinu před plánovaným usnutím nekoukejte do displejů. Uvidíte, že si víc užijete hodinku strávenou s partnerem, dětmi nebo knížkou, než s telefonem v ruce a bezcílným skrolováním na sociálních sítích.

7. Příjemná témata

Vyprávíte večer partnerovi o tom, jak vás rozčílila kolegyně, hoří vám termíny nebo jak jste hodinu trčeli v koloně? Zkuste tahle témata vynechat a místo toho si večer popovídejte o tom nejhezčím, co jste za den zažili, o tom, co se vám povedlo a na co se těšíte. S příjemnými myšlenkami po pohodové konverzaci vplujete do říše snů raz dva.

8. Relaxace, dýchání a uvolnění

Cítíte, že se před spaním potřebujete dostat do pohody, uvolnit a zrelaxovat? Vyzkoušejte lehké protažení, dechové cvičení, meditaci. Nebo si prostě jen sedněte a nechte vše plynout. Vzpomínejte na hezké zážitky, pusťte si pohodovou hudbu, zavřete oči, soustřeďte se na svůj dech. Příjemné sny jsou potom zaručeny.

 

Autor: Andrea Skolková

Fotografie: KetoDiet, Depositphotos

 

Pokračujte ve čtení a přečtěte si náš článek z MDŽ o tom, jak být svá a mít se ráda.

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potřebujete poradit?

Ozvěte se nám a my vám poradíme jak zhubnout.

Prodejní místa

KeetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

Odesláním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů