Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

Proteinová kaše pokaždé jinak! Vyzkoušejte tyhle tipy

Pokud si své ráno neumíte představit bez sladké snídaně, máme pro vás skvělé tipy. Zkuste vyměnit celozrnné koláče nebo ovesné vločky, které obsahují spoustu sacharidů, za proteinové kaše. Uvidíte, že se snídaní plnou bílkovin odstartujete svůj den s přívalem čerstvé energie. A navíc si svou proteinovou kaši zvládnete připravit za pár minut.

Snídani plnou bílkovin máte hotovou raz dva

Ač se vám možná zdá, že už je venku tepleji, ještě pár měsíců nás čekají chladná rána. Zahřejte se hned po probuzení sladkou, ale přitom dietní snídaní. Oproti klasické ovesné nebo krupicové kaši, které jsou výrazným zdrojem sacharidů, vám proteinová kaše obohatí zdravý jídelníček o potřebné bílkoviny. Díky obsahu bílkovin vás kaše zasytí na delší dobu a vaše svaly vám poděkují, protože právě bílkoviny svalovou hmotu chrání.

Proteinovou kaši navíc zvládnete připravit během chvilky – stačí ji pořádně rozmíchat ve studené vodě nebo v mléce (ideálně bez laktózy, tj. mléčného cukru) a ohřát v mikrovlnce. Do hotové kaše si můžete sami podle vlastní chuti přidat další zdravé ingredience. Poradíme vám, které jsou za nás naprosto bezkonkurenční.

Proteinová kaše pro 1. krokvanilkova-proteinova-kase_KetoDiet

Proteinovou kaši si můžete začít vylepšovat od samého začátku ketodiety. Vmíchejte si třeba do vanilkové proteinové kaše polévkovou lžíci zdravých semínek. Vyzkoušejte:

  • chia semínka,
  • dýňová semínka,
  • konopná semínka,
  • lněná semínka,
  • slunečnicová semínka.

Semínka můžete nahradit stejným množstvím oříšků, které stejně tak obsahují zdravé tuky. Nebo si ingredience namíchejte – dejte si polovinu lžíce oblíbených semínek a druhou polovinu ořechů. Volba je čistě na vás. Dopřejte si:

  • mandle,
  • lískové ořechy,
  • vlašské ořechy,
  • para ořechy,
  • kešu,
  • nebo jedlé kaštany.

TIP! Když semínka nebo oříšky opečete na sucho na pánvi, jejich chuť bude ještě výraznější a budou křupavější.

 

Proteinová kaše pro 2. krok

Ve 2. kroku dietního plánu se těšte na ještě lahodnější proteinovou kaši. Kromě všech druhů semínek a ořechů, ze kterých jste mohli vybírat v 1. kroku, si nyní můžete dopřát i ovoce. Určitě ochutnejte čokoládovou proteinovou kaši s borůvkami, kterou si můžete výjimečně zasypat plátky loupaných mandlí.

Borůvky do čokoládové kaše můžete další den obměnit za jahody nebo netradiční bílý rybíz.

Pozor si dejte pouze na množství. Pohlídejte si, abyste snědli maximálně 100 g ovoce za den. A v ten den, kdy si dáte ovoce, snižte příjem zeleniny na 250 g.

cokoladova-proteinova-kase-KetoDiet

Snídaňová kaše pro 3. krok

V závěrečném kroku dietního plánu je paleta ingrediencí pro vylepšení proteinové kaše ještě pestřejší. Kromě semínek, ořechů a ovoce, které jste si mohli přidat v 1. a 2. kroku diety, můžete nyní vyzkoušet do kaše přimíchat třeba polévkovou lžíci bílého jogurtu nebo polotučného tvarohu. Lžíce jogurtu chuť proteinové kaše zjemní. Kaši můžete nakonec zakápnout rozehřátým kokosovým olejem, nebo přepuštěným máslem.

malinova-proteinova-kase_ketodiet

TIP! Proteinovou kaši s jogurtem si dopřejte v den, kdy budete sportovat, protože vás ještě více zasytí.

Abyste si byli jisti, jaké druhy semínek, oříšků, ovoce, ale i dalších potravin si můžete v jakém kroku dietního plánu dopřávat, nahlédněte do přehledného seznamu na stránce Co budu jíst.
 

Proteinová kaše k běžné snídani

Pokud jste úspěšně dokončili svůj dietní plán nebo prostě jenom rádi zdravě snídáte, s proteinovými kašemi si můžete krásně vyhrát. Přidejte si do ní své oblíbené zdravé ingredience nebo si ji zkuste upravit následovně:

  • smíchejte ji s kokosovým nebo mandlovým mlékem místo s vodou,
  • přihoďte si do ní goji (kustovnice) a nechte nabobtnat,
  • vystřídejte různé druhy ovoce podle aktuální sezóny,
  • nastrouhejte si na kaši 2 čtverečky hořké vysokoprocentní čokolády a kokos,
  • přilijte čekankový sirup a přidejte pekanové ořechy,
  • opražte si dýňová semínka nebo ovesné vločky na pánvi, ať vám to hezky křupe,
  • nebo ji zmrazte a ochutnejte jako proteinovou zmrzlinu.

 

Podělte se o své vlastní variace proteinových kaší na Instagramu. Jednoduše je označte hashtagem #NEBUDZCUKRU.

cokoladova-proteinova-kase_KetoDiet

Autor: Nikola Nevečeřalová 

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potřebujete poradit?

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Akce, novinky i slevy. Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

  • Heureka
  • Česká pošta
  • PPL
  • Visa
  • Maestro
  • Mastercard