Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

Web KetoDiet.cz používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace.

KetoDiet CZ s.r.o. Menu

Hubnutí po padesátce

Vyzkoušeli jste všechno možné, ale stále se vám nedaří zhubnout? Máte složitější podmínky, protože jste v pokročilejším věku, a zároveň trpíte pohybovým omezením, které vašemu hubnutí hází klacky pod nohy? Proteinová dieta vám pomůže hubnout v pohodlí domova, zdravou a bezpečnou cestou.

Proteinová dieta v pokročilém věku

Proteinová dieta vytváří takové podmínky, aby tělo využilo uložené nadbytečné tuky a zredukovalo samo celkovou nadváhu. Je založena na ketóze, přirozeném stavu, při kterém se naše tělo „živí“ téměř výhradně svým vlastním uloženým tukem. Dochází k ní tehdy, když omezíme ve svém jídelníčku příjem všech sacharidů (jednoduchých cukrů i komplexních sacharidů) na minimum. 

„Protože mi s vyšším věkem přibyly i zdravotní problémy, potřebovala jsem něco konečně udělat se svou nadváhou. Už jsem to bohužel nemohla řešit pohybem. Slyšela jsem, že má oblíbená zpěvačka Petra Janů zhubla s KetoDiet. Rozhodla jsem se ji tedy také vyzkoušet. Přes počáteční nedůvěru jsem nakonec žasla. Kila šla rychle dolů, jídla mi chutnala, i když jsem měla občas chuť na knedlíky! Ale vydržela jsem! Všem, kteří nemohou hubnutí porazit sportem stejně jako já, vřele ketodietu doporučuji!“

Milada, 61 let

Hubnout se dá v každém věku

Hubnout se opravdu dá v každém věku. Výmluvy, že na hubnutí už nemáme ten správný věk, nám nepomohou. Ve 30-ti se hubne daleko snáze, než v 50-ti, ale ani v tomto věku neházejte flintu do žita. Zkuste v sobě najít pevnou vůli a odhodlání. 

Co se děje s tělem po padesátce

  • výrazné změny pohybového aparátu
  • zpomalený metabolismus
  • snížená produkce estrogenu u žen ovlivňuje distribuci a ukládání vápníku (riziko osteoporózy)
  • hormonální změny u žen (mají vliv na zvýšené ukládání tuků)
  • zdravotní problémy spojené s metabolickým syndromem u mužů
  • vyšší riziko infarktu
 

Pijte jako Dán, ale vodu!

Pitný režim je velmi důležitý jak ve dvaceti, tak v šedesáti, a nezáleží na tom, zda se právě snažíte zhubnout nebo ne. V pokročilém věku ale slábne pocit žízně, proto je dodržování pitného režimu mnohdy složité.

Denně bychom měli vypít zhruba 2-3 l kvalitních tekutin – vodu, slabý černý čaj, bylinkové čaje, ale i neslazené vody.

Jak poskládat svůj jídelníček

Pokud jste někdy získali pocit, že máte o nějaký ten kilogram více a řešili ho hladověním, je to to nejhorší, co jste mohli udělat. Ani omezení pouze na saláty a na nízkotučné potraviny není tou správnou volbou. Naše tělo energii jednoduše potřebuje. Správný zdravý jídelníček by měl vypadat následovně:

  • jíst menší porce cca 5x denně
  • nepodceňovat snídani (nastartuje metabolismus)
  • vynechat hutné omáčky, bílé pečivo, knedlíky a těstoviny
  • vybírat si kvalitní potraviny
  • jíst ryby, ořechy, lněné semínko a podobně

Doplňujte minerální látky

Mezi nejčastější minerální látky, které nám v pokročilém věku chybí, patří železo, zinek, vápník a jód.

Železo - libové maso, luštěniny, zeleninu, občas vaječný žloutek, jednou měsíčně je vhodné jíst pokrm z drůbežích jater.

Vápník - 2 – 3 porce mléčných výrobků nebo ořechů a semínek denně.

Zinek - červené maso, dostatek celozrnných obilnin, mléčných výrobků, ořechů a semínek.

 

Cukru se vyhněte obloukem

Jíte rádi sladké? Opatrně s ním! Pokud se do krve naráz uvolní velké množství cukrů, zvýší se hladina krevního cukru, která pak i rychle klesne z vysokých hodnot do nízkých. Tento výkyv vnímáme jako pocit hladu, který nás žene zpátky k lednici nebo k talíři s další porcí. Často velmi nezdravé.

Úbytek svalů může znamenat problémy

Se vzrůstajícím věkem je bohužel spojený i úbytek svalů. Svalová hmota se ztrácí a je velmi důležité si ji udržovat pravidelným pohybem. Kromě síly a dobrého pocitu svaly také zvyšují bazální metabolismus. To znamená, že s větším množstvím svalů budete spalovat více energie pro jejich udržení, i když nevykonávají činnost. A tak si můžete dopřát i o něco více jídla. 

S pohybem se hubne lépe

Pravidelný pohyb vám zlepší náladu a budete se cítit lépe.

Sporty vhodné v pokročilém věku:

  • aquaerobic
  • nordic walking
  • rehabilitační cvičení
  • dlouhé procházky
  • speciální cvičení pro 50+
 

Ne každý má ale možnost věnovat se v pokročilejším věku pohybovým aktivitám. Nejčastěji je to z důvodu určitého zdravotního omezení. Ani v takovém případě by to neměla být výmluva, že „tahle ale nejde zhubnout“. Vyberte si jen jinou cestu a zohledněte své zdravotní omezení. 

Podpora

Potřebujete poradit?

  • +420 734 182 718
  • Využijte online chat

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Akce, novinky i slevy. Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

  • Heureka
  • Česká pošta
  • PPL
  • Visa
  • Maestro
  • Mastercard