Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci
  • 3 + 1 ZDARMA. Čtyři nadýchané máslové croissanty plné bílkovin teď koupíte za cenu tří. Pozor, akce platí jen do 30. 9. 2019 nebo do vyprodání zásob.

Hubnutí po padesátce

Vyzkoušeli jste všechno možné, ale stále se vám nedaří zhubnout? Máte složitější podmínky, protože jste v pokročilejším věku, a zároveň trpíte pohybovým omezením, které vašemu hubnutí hází klacky pod nohy? Proteinová dieta vám pomůže hubnout v pohodlí domova, zdravou a bezpečnou cestou.

Proteinová dieta v pokročilém věku

Proteinová dieta vytváří takové podmínky, aby tělo využilo uložené nadbytečné tuky a zredukovalo samo celkovou nadváhu. Je založena na ketóze, přirozeném stavu, při kterém se naše tělo „živí“ téměř výhradně svým vlastním uloženým tukem. Dochází k ní tehdy, když omezíme ve svém jídelníčku příjem všech sacharidů (jednoduchých cukrů i komplexních sacharidů) na minimum. 

„Protože mi s vyšším věkem přibyly i zdravotní problémy, potřebovala jsem něco konečně udělat se svou nadváhou. Už jsem to bohužel nemohla řešit pohybem. Slyšela jsem, že má oblíbená zpěvačka Petra Janů zhubla s KetoDiet. Rozhodla jsem se ji tedy také vyzkoušet. Přes počáteční nedůvěru jsem nakonec žasla. Kila šla rychle dolů, jídla mi chutnala, i když jsem měla občas chuť na knedlíky! Ale vydržela jsem! Všem, kteří nemohou hubnutí porazit sportem stejně jako já, vřele ketodietu doporučuji!“

Milada, 61 let

Hubnout se dá v každém věku

Hubnout se opravdu dá v každém věku. Výmluvy, že na hubnutí už nemáme ten správný věk, nám nepomohou. Ve 30-ti se hubne daleko snáze, než v 50-ti, ale ani v tomto věku neházejte flintu do žita. Zkuste v sobě najít pevnou vůli a odhodlání. 

Co se děje s tělem po padesátce

  • výrazné změny pohybového aparátu
  • zpomalený metabolismus
  • snížená produkce estrogenu u žen ovlivňuje distribuci a ukládání vápníku (riziko osteoporózy)
  • hormonální změny u žen (mají vliv na zvýšené ukládání tuků)
  • zdravotní problémy spojené s metabolickým syndromem u mužů
  • vyšší riziko infarktu
 

Pijte jako Dán, ale vodu!

Pitný režim je velmi důležitý jak ve dvaceti, tak v šedesáti, a nezáleží na tom, zda se právě snažíte zhubnout nebo ne. V pokročilém věku ale slábne pocit žízně, proto je dodržování pitného režimu mnohdy složité.

Denně bychom měli vypít zhruba 2-3 l kvalitních tekutin – vodu, slabý černý čaj, bylinkové čaje, ale i neslazené vody.

Jak poskládat svůj jídelníček

Pokud jste někdy získali pocit, že máte o nějaký ten kilogram více a řešili ho hladověním, je to to nejhorší, co jste mohli udělat. Ani omezení pouze na saláty a na nízkotučné potraviny není tou správnou volbou. Naše tělo energii jednoduše potřebuje. Správný zdravý jídelníček by měl vypadat následovně:

  • jíst menší porce cca 5x denně
  • nepodceňovat snídani (nastartuje metabolismus)
  • vynechat hutné omáčky, bílé pečivo, knedlíky a těstoviny
  • vybírat si kvalitní potraviny
  • jíst ryby, ořechy, lněné semínko a podobně

Doplňujte minerální látky

Mezi nejčastější minerální látky, které nám v pokročilém věku chybí, patří železo, zinek, vápník a jód.

Železo - libové maso, luštěniny, zeleninu, občas vaječný žloutek, jednou měsíčně je vhodné jíst pokrm z drůbežích jater.

Vápník - 2 – 3 porce mléčných výrobků nebo ořechů a semínek denně.

Zinek - červené maso, dostatek celozrnných obilnin, mléčných výrobků, ořechů a semínek.

 

Cukru se vyhněte obloukem

Jíte rádi sladké? Opatrně s ním! Pokud se do krve naráz uvolní velké množství cukrů, zvýší se hladina krevního cukru, která pak i rychle klesne z vysokých hodnot do nízkých. Tento výkyv vnímáme jako pocit hladu, který nás žene zpátky k lednici nebo k talíři s další porcí. Často velmi nezdravé.

Úbytek svalů může znamenat problémy

Se vzrůstajícím věkem je bohužel spojený i úbytek svalů. Svalová hmota se ztrácí a je velmi důležité si ji udržovat pravidelným pohybem. Kromě síly a dobrého pocitu svaly také zvyšují bazální metabolismus. To znamená, že s větším množstvím svalů budete spalovat více energie pro jejich udržení, i když nevykonávají činnost. A tak si můžete dopřát i o něco více jídla. 

S pohybem se hubne lépe

Pravidelný pohyb vám zlepší náladu a budete se cítit lépe.

Sporty vhodné v pokročilém věku:

  • aquaerobic
  • nordic walking
  • rehabilitační cvičení
  • dlouhé procházky
  • speciální cvičení pro 50+
 

Ne každý má ale možnost věnovat se v pokročilejším věku pohybovým aktivitám. Nejčastěji je to z důvodu určitého zdravotního omezení. Ani v takovém případě by to neměla být výmluva, že „tahle ale nejde zhubnout“. Vyberte si jen jinou cestu a zohledněte své zdravotní omezení. 

Podpora

Potřebujete poradit?

Ozvěte se nám a my vám poradíme jak zhubnout.

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

Odesláním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů