Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

Web KetoDiet.cz používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace.

KetoDiet CZ s.r.o. Menu

O proteinové dietě

Proteinová dieta, které se v poslední době říká častěji ketodieta, ketonová dieta, ale i tradičněji bílkovinná dieta, je již několik desítek let známý způsob redukce nadváhy a obezity, který poprvé začal aplikovat americký profesor G.L. Blackburn.

Snižování hmotnosti při proteinové dietě, nebo chcete-li ketodietě, zajišťuje stav zvaný ketóza, který umožňuje tělu cíleně spalovat uložené tuky. Na rozdíl od jiných způsobů hubnutí je při proteinové dietě zajištěna ochrana svalové hmoty, dietní plán je rozdělený do několika fází, které jsou pro udržení ideální hmotnosti velmi důležité. Pojďme se ale nejdříve trochu blíž podívat, jak to v našem těle funguje a které látky pro zdravý aktivní život můžeme využívat.

Existují 3 druhy živin, které naše tělo ke svému správnému fungování běžně potřebuje - bílkoviny, tuky a sacharidy.

A ze všech 3 živin, právě sacharidy (jednoduché, i komplexní), obvykle tvoří největší část našeho běžného jídelníčku. Najdeme je v nejrůznějších potravinách:

  • Müsli
  • Pečivo
  • Brambory
  • Těstoviny
  • Pizza
  • Knedlíky
  • Sladkosti
  • Hranolky
  • Ovoce
  • Rýže

Primárně sacharidová jídla nám dodají velké množství energie. Tato energie vzniká štěpením "složitých" sacharidů na jednoduchý cukr - glukózu.

A právě glukóza je hlavním zdrojem energie pro činnost mozku, svalů a vnitřních orgánů. Naše játra si navíc dělají tzv. „pohotovostní rezervy“ ve formě glykogenu.

Co dělat, když chceme zhubnout?

Víte, co se ale stane, když energie přijímáme mnohem víc, než jsme schopni využít, nebo uskladnit jako glykogen? Když jíme mnohem víc, než potřebujeme? Je to jednoduché. Tělo si tuto přebytečnou energii ukládá ve formě tuku na tzv. horší časy . Proto ty nevzhledné pneumatiky kolem pasu. A proto i vyšší riziko nejrůznějších onemocnění.

Proteinová dieta KetoDiet pomůže vytvořit vašemu tělu správné podmínky, aby své uložené nadbytečné tuky mohlo samo přirozeně zredukovat a vy se tak zbavili nadváhy.

Už jsme zmiňovali stav, kterému se říká ketóza, nyní si detailně vysvětlíme, jak vzniká a v čem vám při hubnutí pomůže.

Ketóza

Ketóza je stav, při kterém se bude vaše tělo „živit“ téměř výhradně svým vlastním uloženým tukem. Dochází k ní v případě, že omezíte ve svém jídelníčku příjem všech sacharidů (jednoduchých i komplexních) na minimum. Obvykle se uvádí hodnota pod 50 g sacharidů / den, ale lidé jsou různí, proto tohle číslo nemusí být přesné.

Ketóza v těle nastává v okamžiku (2-3 dny od zahájení diety), kdy jsme již vyčerpali veškeré zásoby glykogenu a organismus si jako náhradní zdroj energie zvolil tuky.

Zjednodušeně můžeme říct, že si díky ketóze vaše tělo ke svému fungování našlo náhradní palivo.

A teď chvilka chemie

Tuky se v játrech rozkládají na glycerol a mastné kyseliny. Mastné kyseliny se dále rozkládají v procesu zvaném ketogeneze a vznikají látky, kterým se říká ketony. A právě ketony se stávají novým zdrojem energie pro svaly a mozek.

Jak zjistíte, že jste v ketóze?

Ketony se vyplavují do krve a moči a v nich je tedy možné je zjistit. Stačí si zajít do lékárny a zakoupit diagnostické proužky pro analýzu moči. Ketony mají take jednu velkou výhodu – mají schopnost tlumit pocit hladu, což je v průběhu dietního režimu více než příjemné.

Budete mít energie na rozdávání

Velmi pozitivní na celém procesu je i fakt, že na rozdíl od sacharidů nesou tuky dvojnásobné množství energie, jsou tedy více kalorické. To znamená, že spálením 1 g tuku získá naše tělo 36 kJ na rozdíl od 17 kJ , které by získalo spálením 1g sacharidů.

Snižují se i zdravotní rizika

Dalším efektem nízkosacharidového jídelníčku je i snížení hladiny cukru v krvi a velmi často i cholesterolu. U osob v ketóze se obvykle snižuje hladina LDL cholesterolu (toho „špatného“) a zvyšuje se hladina HDL cholesterolu (toho, který potřebujete pro život). Snižuje se i riziko diabetu 2.

Je pro vás ketóza vhodná?

Konečné rozhodnutí je samozřejmě na vás. Náš organismus je velice dynamický a ketóza pro něj není žádným nepřirozeným stavem. Je na ni připravený. Pokud ale trpíte jakoukoliv kontraindikací, mezi které patří diabetes, potíže s vnitřními orgány, nebo jste-li těhotná, či kojíte, bude nejvhodnější poohlédnout se po jiném způsobu hubnutí. V případě, že žádnou z uváděných kontraindikací netrpíte, může být pro vás ketogenní dieta vhodným, bezpečným a efektivním nástrojem ke snížení hmotnosti.

Seznam kontraindikací

Nepleťte si ketózu s ketoacidózou

Pokud jste se již někde setkali s tvrzením, že ketóza ohrožuje váš život, pak si můžete být téměř jistí, že si dotyčný plete ketózu s nebezpečnou diabetickou ketoacidózou. Ketoacidóza vzniká pouze u osob, které nejsou samy schopny produkovat inzulin, látku brzdící výrobu ketonů – tedy u diabetiků (obvykle I. typu, nebo velmi rozvinutého II. typu). Hladiny ketonů se tak dostávají za kritickou mez, což je pro daného člověka velice nebezpečné.

Potřebujete poradit?

  • +420 734 182 718
  • Využijte online chat

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Akce, novinky i slevy. Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

  • Heureka
  • Česká pošta
  • PPL
  • Visa
  • Maestro
  • Mastercard