Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

Web KetoDiet.cz používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace.

KetoDiet CZ s.r.o. Menu

Jak se poprat se svačinami

Prázdniny a čas dovolených jsou za námi a opět nám začíná celoroční shon. A mnohým z vás se seznam denních úkolů rozšíří o přípravu svačin dětem do školky a školy. Svačiny rozhodně nepodceňujte, jsou klíčové pro správný vývoj, ale i pro osvojení pravidelných stravovacích návyků. Nevíte, co dětem do školy zabalit, aby vám netknutou svačinu odpoledne nepřinesly zpátky domů, nebo si nekoupily nezdravé sladkosti ve školních automatech a bufetech? Přinášíme vám několik tipů na chutné a vyvážené svačiny, po kterých se jen zapráší.

Svačiny pro dospělé

A jak jste na tom vy sami? Nezapomínáte na svačiny ve svém jídelníčku? Zachrání vás od hladovění mezi hlavními jídly a dodají potřebnou energii na celý den. Pokud svačiny vynecháváte, nebo odsouváte, nejen že pocítíte hlad, ale hrozí vám i následné zbytečné přejídání, když se konečně dostanete domů k lednici. Připravíte tak půdu zažívacím potížím, nebo nadváze.

Svačinky pro děti

Při sestavování svačinového menu přihlížejte k věku dítěte. Jinou svačinu bude potřebovat dvanáctiletý chlapec, který sportuje, a jinou děvče, které rádo vysedává u televize. Zapojte do přípravy i svého potomka. Naučí se poznávat zdravé a vhodné potraviny.

Jak může vypadat školní svačina

Nemusí to být nic složitého. Zkuste tmavý chléb s pomazánkou z tvarohu a plátkem šunky nebo sýra s nakrájenou okurkou, nebo karotkou. Sacharidy (v podobě správně vybraného pečiva) děti potřebují zejména v dopoledních hodinách, protože jim pomáhají soustředit se na učení. Svačinku můžete doplnit také o oříšky nebo sušené ovoce. Nejen že bude svačina vypadat lákavě, ale zároveň bude i zdravá a vyvážená. Odpoledne jsou vhodné jogurty bez přidaných sladkostí, mléčné nápoje nebo doma vyrobené cereální tyčinky. Pro pestrost přidejte jablko, broskev, pomeranč, nebo jiné oblíbené ovoce.

svacina pro deti

Pitný režim u dětí

Důležité je nezapomínat na pitný režim. Dítě ve věku 4-7 let by mělo denně vypít cca 1,6 litru tekutin, především čisté vody. Starší dítě, okolo 13-15 let věku, už kolem 2 litrů. Snažte se dětem nedávat různě ochucené šťávy, silně slazené čaje nebo velké množství neředěných džusů. Příjem tekutin by měl být rozložený rovnoměrně do celého dne a vaše dítko by mělo pít ještě před tím, než pocítí žízeň.

Další zdravé chuťovky

Jablko nakrájejte na čtvrtky, posypte ho trochou skořice, přidejte pár rozinek a vlašských oříšků. Nebo rozmačkejte banán s mletým mákem, který je ideálním zdrojem vápníku. Takto připravené ovoce doplňte oblíbeným bílým jogurtem (bez přidaných škrobů a cukrů). Milujete pomazánky? Asi nejvíce je ocení maminky, protože je jejich příprava rychlá a snadná

Jeden kelímek cottage smíchejte s neochucenou lučinou, přidejte na jemno nakrájené ředkvičky, červenou papriku a nasekanou pažitku. Můžete přidat i pokrájenou drůbeží šunku nejvyšší kvality. Výhodou je, že do této pomazánky můžete přidat téměř cokoliv- pórek, tuňáka, bazalku, vařenou kukuřici, cherry rajčátka, vejce natvrdo. A pokud se nechystáte mezi lidi tak i syrový rozmačkaný česnek.

pomazanka syr cottage

Svačinkou nemusí být striktně pečivo, ale také ovesná, rýžová, popřípadě velmi chutná jáhlová kaše, kterou dozdobte ovocem, oříšky nebo chia semínky.

Proč bychom měli svačit?  

Ani dospělí by neměli zapomínat na pravidelné svačiny. Většinou se odbýváme, protože se nám nechce nic připravovat. Ať už z lenosti nebo z nedostatku  času. Připravte si svačinu večer, kdy nespěcháte a máte vše potřebné k dispozici. 

Dopolední svačina působí jako prevence obezity. Zároveň se vyhnete nerozumnému přejídání mezi hlavními jídly. Z výzkumů vyplývá, že lidé, kteří vynechávají svačiny, mají tendenci během dne sklouzávat k uzobávání, které se následně negativně projeví na zdraví i postavě. Při hladovění delším než 4 hodiny dochází ke snížení hladiny cukru v krvi, což má za následek i úbytek energie. Můžete být unavení, podráždění, těžko se soustředíte a sníží se i vaše psychické a fyzické výkony.

Tipy na svačiny pro dospělé

Sušené maso

Velmi šikovným pomocníkem v průběhu diet a při budování svalové hmoty jsou jerky – sušené maso. Jejich specifickou chuť a křupavost si zamilujete. Přibalte si jerky do tašky či kabelky. Perfektně se vám bude hodit při náročném dni v práci nebo po vyčerpávajícím tréninku. Voňa­vé sušené maso také skvěle zapadá do plánů prote­inové diety KetoDiet, ale užijete si ho, i když právě nehubnete.

susene maso-jerky

Směs ořechů

Zdravou svačinku plnou bílkovin a zdravých nenasycených mastných kyselin představují právě oříšky – mandle, kešu, lískové, nebo vlašské ořechy. Jsou velmi praktické - dají se nosit vždy po ruce. Pozor, arašídy mezi oříšky nepatří.

Hrachové chipsy

Pokud budete jíst zeleninové nebo amarantové chipsy neznamená to, že pro vás budou více zdravé. Nutričně jsou stále velkou energetickou náloží s obsahem tuku a hlavně soli. Ověřte si, jestli jsou smažené na rostlinném oleji a zda nejde o olej palmový. Hrachové křupky s minimem soli a tuku nejsou energeticky bombou a ze všech možných chipsů jsou tou nejlepší variantou, jak uspokojit „mlsnou“.

Tvarohový dezert

Do tvarohu přidejte na kousky nakrájenou jahodovou proteinovou tyčinku, přisypte lžičku kokosu a lžíci chia semínek. Můžete lehce dosladit medem.

Proteinový puding

Připravte si proteinový nápoj s oblíbenou příchutí, přidejte chia semínka a oblíbené ovoce. Nechte alespoň hodinu odležet, aby chia semínka nabobtnala.

Proteinové kuličky

Porce: 12 kuliček

Doba přípravy: 15 min

proteinove kulicky

Na cca 12 kuliček potřebujete: 

80 g kokosu, 1 zralý banán, mletou skořici, 10 g holandského kakaa, 2 lžíce arašídového másla, porci proteinového prášku KetoDiet a příchu­ťovou tabletu cookie.

Postup: Smíchejte 60 g kokosu, rozmixovaný nebo rozmačkaný banán, kakao, arašídové máslo a protein, ochuťte skořicí a doslaďte stévií nebo postačí jen tableta. Tvarujte kuličky, obalujte ve zbylém kokosu a užívejte si mlsání bez výčitek!

Proteinové sušenky

Porce: 8 ks

Doba přípravy: 30min

Co potřebujeme: 50 g ovesných vloček, půl banánu, jeden bílek, lžičku hořkého kakaa, 27 g proteinového prášku, špetku skořice nebo perníkového koření, trochu vody, případně příchu­ťovou tabletu banán.

Ovesné vločky rozmixujte, ale jen jemně, aby zůstaly i větší kousky vloček. Půlku banánu si rozmačkejte a vše smíchejte s ostatními ingrediencemi. Velmi opatrně přidejte trošku vody, aby vzniklo husté těsto a dalo se tvarovat. Vytvarujte si sušenky, poklaďte na plech vyložený pečícím papírem. Pečte při 150°C cca 20. min.

A nebo sáhněte po KetoDiet proteinových tyčinkách.

Poslední tip, který pro vás máme  - když budete připravovat svačiny pro své děti, udělejte si porci rovnou i pro sebe. Ušetříte si čas a námahu.

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potřebujete poradit?

  • +420 734 182 718
  • Využijte online chat

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Akce, novinky i slevy. Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

  • Heureka
  • Česká pošta
  • PPL
  • Visa
  • Maestro
  • Mastercard