Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

Káva vám hubnutí nepřekazí

Také jste se setkali s tvrzením, že káva si s hubnutím právě nerozumí? A že se vás díky oblíbenému šálku espressa (několikrát za den) budou nadbytečná kila držet jako klíště? Nevěřte všemu co slyšíte, nemusí to být pravda.

Na kvalitě kávy záleží

Pokud máte kávu opravdu rádi, mělo by vám záležet především na její kvalitě a čerstvosti, proto ji vždy pečlivě vybírejte. Dříve se na obalech káv uváděly jakostní stupně, nyní se na nich dočtete, zda se jedná o druh Arabika, Robusta, nebo jejich kombinaci. Nejkvalitnější kávy jsou pouze z Arabiky, káva Robusta je méně kvalitní a pochopitelně také levnější. Oproti Arabice ale obsahuje významně vyšší množství kofeinu a proto ji někteří lidé upřednostňují.

Vyhněte se slazení

Zřejmě velká část z vás je zvyklá si kávu doslazovat – bílým, nebo třtinovým cukrem, někdo dokonce i medem. Zapomeňte na to! Z oblíbeného nízkokalorického nápoje se tak může stát do slova a do písmene kalorická bomba. Chcete sáhnout po umělých sladidlech? Ta sice neovlivní vaše hubnutí, ale potlačují přirozenou chuť kávy a proto je lepší se jim vyhnout. A co mléko, nebo smetana? Vhodnější je jistě pít kávu bez cukru i dalších dochucovadel, mezi které patří právě mléko a smetana. Vynikne tak více její chuť. Jestli si ale chcete jednou za den vychutnat své cappuccino, nebo espresso s trochou mléka, nevidíme důvod proč ne. V hubnutí nijak nevadí. 

ristretto 7 ml – 0,38 kcal /1,6 kJ
espresso 30ml – 0,57 kcal / 2,4 kJ
káva s mlékem 220 ml z toho 70ml mléka – 34 kcal / 143 kJ
cappuccino 200ml – 67 kcal / 283 kJ 
caffé latte 200ml – 120 kcal / 508 kJ

Káva jako spalovač tuků?

Káva, respektive kofein v ní obsažený, zvyšuje energii, zrychluje metabolismus, podporuje koncentraci, snižuje pocit únavy a mírně zvyšuje krevní tlak. Šálek kávy cca 30 minut před pohybovou aktivitou tak dokáže zefektivnit spalování uložených tuků až o několik procent.

Nezapomínejte na pitný režim

Protože má káva i diuretické účinky (odvodňuje vaše tělo), neměli byste po vypití kávy zapomínat na doplnění tekutin. Sklenice vody, nebo neslazené minerálky za šálek kávy by měla stačit.

A jaké je tedy přiměřené množství kávy, které bychom za den mohli vypít, aniž by nás ohrozilo zvýšené riziko některých chorob? Obvykle se uvádí, že 300 mg kávy za den, pokud netrpíme nespavostí, nebo zažívacími potížemi, je v naprostém pořádku. Takové množství odpovídá 4 – 6 šálkům kvalitní kávy.  

PRO ZAJÍMAVOST

Víte, že spotřeba kávy v České republice je ve srovnání např. se severskými zeměmi relativně nízká? Každý Čech si ročně dopřeje jen 2,3 kg/rok.

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potřebujete poradit?

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Akce, novinky i slevy. Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

  • Heureka
  • Česká pošta
  • PPL
  • Visa
  • Maestro
  • Mastercard