Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

Káva vám hubnutí nepřekazí

Také už jste se setkali s tvrzením, že si káva s hubnutím nerozumí? Že se kvůli pár šálkům oblíbeného espressa denně nadbytečných kilogramů nezbavíte? Nevěřte všemu, co slyšíte. Nemusí to být vždy pravda.

Není káva jako káva. Znáte 2 základní druhy?

Pokud si svůj den nedovedete bez kávy už ani představit, jistě vám záleží na její kvalitě a čerstvosti. Proto byste ji měli vždy pečlivě vybírat. Dříve se na obalech káv uváděly jakostní stupně, nyní se na nich dočtete, zda se jedná o nejrozšířenější druh Arabika, nebo Robusta, případně o jejich kombinaci. Nejkvalitnější káva je pouze z Arabiky. Káva Robusta je o něco méně kvalitní, tím pádem také levnější. Oproti Arabice ale obsahuje výrazně vyšší množství kofeinu, a proto ji někteří lidé upřednostňují.

Zapomeňte na cukr

Mnoho z vás si svou kávu určitě rádo sladí, a to bílým nebo třtinovým cukrem. Nebo dokonce i medem? Nedělejte to. Z oblíbeného nízkokalorického nápoje se totiž rázem stane kalorická bomba. Chcete tedy sáhnout po umělých sladidlech? Ta jsou v rozumné míře v proteinové dietě povolena, protože vaše hubnutí neovlivní. Zato ale potlačí přirozenou chuť kávy, a proto je lepší se jim vyhnout. Když nemůžete cukr, půjde to alespoň s mlékem? Určitě je vhodnější pít kávu nejen bez cukru, ale i bez dalších dochucovadel, mezi které patří právě mléko a smetana. Vynikne tak více její chuť. Pokud si ale chcete jednou za den vychutnat své cappuccino nebo espresso s trochou mléka, neexistuje žádný důvod, proč byste neměli. Vaše hubnutí by to nemělo vůbec ohrozit.

Kolik kJ obsahuje 1 šálek kávy?

Ristretto 7 ml 0,38 kcal / 1,6 kJ
Espresso 30 ml 0,57 kcal / 2,4 kJ
Káva s mlékem 220 ml (z toho 70 ml mléko) 34 kcal / 143 kJ
Cappuccino 200 ml 67 kcal / 283 kJ
Caffé latte 200 ml 120 kcal / 508 kJ 

 

<img  src="/https://static.ketodiet.cz/files/images/Clanky/kava-hubnuti-KetoDiet.jpg" alt="Káva vám hubnutí nepřekazí" />

Káva jako spalovač tuků

Káva – respektive kofein v ní obsažený – vám dodá energii, zrychlí metabolismus, podpoří soustředění, sníží pocit únavy a lehce zvýší krevní tlak. Proto dokáže šálek kávy před pohybovou aktivitou zefektivnit spalování uložených tuků až o několik procent.

„Káva funguje jako přírodní stimulant a spalovač v jednom, takže bych ji ani v redukční dietě nebo při pravidelném cvičení nevyřazovala. Ideální je vypít jeden šálek kávy cca půl hodiny před fyzickou aktivitou“, doporučuje fitness trenérka Lenka Berousková, která se kromě fitness tréninků věnuje již několik let i zdravé výživě. Trenérka Lenka ale současně upozorňuje, že pokud před sportem užíváte doplňky stravy v podobě běžně dostupných spalovačů a dalších „nakopávačů“, které samy o sobě již kofein obsahují, měli byste si důkladně pročíst etikety a zjistit, jestli je vůbec další přísun kofeinu v podobě kávy vůbec nutný a také vhodný.

Šálek kávy kompenzujte sklenicí vody

Protože má káva na naše tělo i diuretické účinky (odvodní vás), vždy byste po jejím vypití měli doplnit tekutiny. Počítejte alespoň s jednou sklenicí vody nebo neslazené minerálky za jeden šálek kávy. A pozor, kávu ani vodu, kterou ji kompenzujete do svého pitného režimu nepočítejte. I mimo tyto tekutiny byste stále, a to nejen v průběhu dietního plánu, měli vypít 2-3 litry vody.

<img  src="/https://static.ketodiet.cz/files/images/Clanky/ketodiet-kava-proteinova-tycinka-2.jpg" alt="Káva vám pomůže zhubnout" />Kolik kávy denně vypít?

Jaké je přiměřené množství kávy, které můžete za den vypít, aniž byste se vystavili zvýšenému riziku některých onemocnění? Obvykle se uvádí, že 300 mg kofeinu za den, pokud netrpíte nespavostí, nebo zažívacími potížemi, je v naprostém pořádku. Takové množství odpovídá 4-6 šálkům kvalitní kávy denně. A kdy si ji dopřát? Jak jsme si již uvedli výše, nejvhodnější je pít kávu před fyzickou aktivitou. Neměli byste si svůj oblíbený šálek dávat na lačno, ale ani ihned po jídle. Káva totiž dráždí žaludek a může také zpomalit proces trávení. Tradiční káva rovnou po obědě tedy není tou nejlepší volbou.

VĚDĚLI JSTE, ŽE ...

… i když spotřeba kávy v České republice neustále roste, je ve srovnání např. se severskými zeměmi relativně nízká? Každý Čech ročně spotřebuje 2 kg zrnkové kávy, zatímco ve Skandinávii je to i několikanásobek.

 

Předchozí článek: Dietní zálivky na salát. Skvělé a do 5 minut hotové

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potřebujete poradit?

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Akce, novinky i slevy. Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

  • Heureka
  • Česká pošta
  • PPL
  • Visa
  • Maestro
  • Mastercard