Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

7 tipů, jak dokonale ochutit obyčejnou vodu

Jak na čistou vodu s vyváženým množstvím minerálů, která bude dobře i chutnat, už díky předchozímu článku o filtraci vody víte. A to, jak je pitný režim důležitý, nejenom v rámci zdravého životního stylu, určitě nemusíme opakovat. Pokud právě držíte proteinovou dietu, měli byste se zaměřit na pitný režim o to více.

Dopřát si dva, tři, někdy i více litrů vody za den vypadá jako jednoduchý úkol. Z praxe ale bohužel víme, jak zanedbávaná oblast pitného režimu je a že není vždy snadné dodat organizmu tolik vody, kolik skutečně potřebuje. Jedním z častých důvodů je, že se vám obyčejná voda „přepije“ a přestane vám chutnat. Čím tedy vodu oživit? Máme pro vás 7 tipů, jak z nudné vody udělat lahodný drink, se kterým bude dodržování pitného režimu hračka. A co je nejlepší? Opět hrdinsky zachráníme i nějaké ty kalorie.

TIP! Zapomínáte přes den pít? Pořiďte si aplikaci na svůj mobilní telefon, která vám pitný režim připomene, nebo jednoduše zadejte připomínky přímo do kalendáře.

1. Na ovocné vitamínové vlně

Ochutťe vodu ovocem. A chutnat vám nepřestane | KetoDiet

Většina ochucených ovocných limonád a minerálních vod v obchodech, jak se říká, kolem ovoce ani neprošla, natož aby ho obsahovala. O doslazování cukrem ani nemluvíme. Kvízová otázka. Když ve složení není ovoce, po čem jiném by voda mohla sladce chutnat? Zdravější i chutnější variantou bude do sklenice vody přidat jakoukoli kombinaci čerstvého nebo mraženého ovoce, které vodu lehce ochutí. Voda s přidaným ovocem skvěle vypadá, a navíc krásně voní.

Výborné jsou citrusy a jejich kombinace. Takový citrón je už dlouholetý evergreen, ale voda s nakrájeným červeným grepem je příjemnou změnou. Další možností jsou bobuloviny jako borůvky, maliny, rybíz nebo josta (kříženec angreštu a černého rybízu). U ovoce a jeho kombinací se meze nekladou. Stačí trochu zapojit fantazii, popřípadě se řídit sezónním ovocem.

Pokud cestujete nebo si vodu připravujete v práci, sežeňte si v obchodě láhev s vnitřním sítkem na ovoce. Lahev naplníte ovocem ráno a celý den už jenom dolíváte vodu. Pokud ovoce ze svých nápojů budete i jíst, nezapomeňte ho připočítat do svého celkového denního kalorického příjmu. Nemělo by se stát, že díky ochucování vody nevědomky zkonzumujete půl kila ovoce. Kromě vitamínů obsahuje i velké množství cukrů, se kterým musíme v dietě počítat. Chcete-li dodat vodě ještě více chuti, můžete ovoce nechat vylouhovat i několik hodin nebo dokonce přes noc. Už máte po dietě? Klidně ovoce do vody rozmačkejte.

2. Nejenom modrá je dobrá! Přejděte na zelenou

Stejně dobře jako ovoce vám poslouží také zelenina. Myslete jen na to, že zelenina potřebuje delší čas na to, aby vodu dobře ochutila, proto byste ji měli déle louhovat. Zkuste kombinace jako je klasická salátová okurka a citrón, nebo vodní meloun, okurka a citrón. Pokud nemáte citrón, dejte tam limetu, jak říká jeden známý český kuchař :). Zeleninové kombinace jsou osvěžující hlavně v kombinaci s citrusy a určitě je oceníte nejen během teplých letních dnů.

A když už jsme u té zelené, což takhle dát si matcha tea?

3. Kořeněné? Nejenom o jídle

Ochuťte vodu bylinkami, ovocem a zeleninou | KetoDietPříjemně vás překvapí, když svůj nápoj obohatíte o bylinky, koření a jejich rozmanité variace. Přidat je můžete do nápojů, které jste vylepšili trochou ovoce nebo zeleniny. Vybírejte mezi čerstvou bazalkou, mátou, meduňkou, šalvějí, mateřídouškou, levandulí, heřmánkem ale nezapomínejte ani na kořen zázvoru. Odvážnější mohou sáhnout i po kopřivě.

Už jste někdy vyzkoušeli nápoj s hruškou, limetou a čerstvým zázvorem nebo okurkou, plátky citrónů a lístky bazalky? Že ne? Tak směle do toho! Vyzkoušejte, co vám bude chutnat a najděte svou oblíbenou kombinaci. Oblíbeným drinkem se pak pochlubte třeba na Instagramu a nezapomeňte připojit hashtag #nebudzcukru. 

TIP! Pro ještě výraznější chuť bylinky rozmixujte nebo rozdrťte v hmoždíři.

4. Doba ledová a mistři servírování

Překvapte návštěvu originálním ledem | KetoDietKaždý z nás někdy přemýšlí, jak se stát mistrem v servírování, když chceme potěšit návštěvu něčím extra. Rozhodně je nezklamete žádnou z výše uvedených kombinací. Máme pro vás však jeden snadný, ale o to více okázalý tip navíc. Jak ušetřit čas, efektivně využít čerstvé ingredience v době, kdy je sklízíte ze zahrádky a k tomu všemu ohromit své hosty?

Budou vám stačit klasické tvarovací nádoby na led a vše, co máte rádi – ovoce, bylinky nebo jedlé květiny, jako je sedmikráska. Větší ovoce nakrájejte na menší kousky, do každé přihrádky rozdělte ovoce, bylinky a třeba kousek citrónu nebo limety. Zalijte vodou a nechte zmrazit. Ingredience zamražené v kostkách ledu výborně vypadají a dlouho vám vydrží. Kousky obohaceného ledu pak můžete přidat rovnou do podávané vody, nebo je servírujte v nádobě, ze které si hosté kostky do své sklenice přidají.

5. Party nebo raději ParTEA?

Doba dýňová je tu a s ní i první sychravé počasí. V tomto období je pro mnohé z nás ještě těžší doplňovat tekutiny, protože nemáme klasickou žízeň z tepla. Naopak potřebujeme organizmus trošku pocitově zahřát. Proto je ten pravý čas dopřát si šálek kvalitního čaje. Čaje mají mnoho benefitů a jedním z nich je právě i chuť.

Pokud máte problém s pitím čisté vody, sáhněte po rozmanité nabídce čajů – vybírejte z bylinkových, ovocných, typu rooibos, zelených i černých. Dalším benefitem pití čaje mohou být účinky různých druhů, jako je zlepšení nálady, podpora trávení, spánku nebo nabuzení díky obsahu teinu. Tein má na organizmus podobné účinky jako kofein, nicméně kofein v kávě má rychlý nástup účinku, který také rychleji odezní. Tein se oproti tomu rozkládá v organizmu postupně a stejně tak postupně odeznívá. Možná jste někdy slyšeli, že čaje mají mírné odvodňující účinky. Nemusíte se ale bát, že by vás přímo dehydratovali. Čaje pozitivně podporují funkci ledvin, takže mohou být močopudné. Proto si dejte pozor na jejich konzumaci ve večerních hodinách.

6. Není šťáva jako šťáva

Sirup Mojito KetoDietVůně dětství by se dala přirovnat k vůni sirupu a jen málokteré dítě nezná jaká lahoda je dát si „šťávu“. V českých obchodech tak můžete najít nespočet druhů sirupů a jeden by řekl, že se od sebe liší pouze příchutí. Mezi sirupy ale nalezneme velké rozdíly, a to především v kvalitě složení. Pozor je třeba si dát zejména na velké množství obsaženého cukru, který je přijímán zbytečně jenom díky pitnému režimu. Víte, že i extra kvalitní koncentrát k přípravě šťávy obsahuje 9,3 g cukru na 100 ml nápoje? V jedné menší sklenici si tak pochutnáte na téměř 6 kostkách cukru.

O to horší je situace u dětí, které si zvyknout pouze na sladkou chuť šťáv a limonád a běžné čaje a vodu už nechtějí pít. Pokud jste i přesto občasní milovníci sirupových nápojů, nevěště hlavu. Máme pro vás alternativy v podobě sirupů bez cukru, díky kterým si můžete dopřát grepový nealkoholický drink nebo nápoj s příchutí Mojita, a to bez výčitek.     

7. BCAA, co je to za podivnou zkratku? Ke sportu se ale hodí

Jako poslední tip, o kterém byste měli vědět, jsou aminokyseliny. Možná znáte jejich kratší označení BCAA. Přestože zní název všelijak, aminokyseliny jsou obsaženy přirozeně v našich svalech a stejně přirozeně je v omezeném množství přijímáme i ve stravě. Jejich dodáváním v suplementech, tedy nad rámec běžných jídel především sportovci podporují regeneraci svalů, oddalují únavu svalstva při zátěži a zároveň zabraňují rozpadu pracně vytvořeného svalstva. Kolik lidí, tolik názorů. To platí i v diskuzích o aminokyselinách. Někdo zastává názor, že mají pouze nepatrný vliv na organizmus, jiní zase pochvalují jejich příznivé účinky.

Na trhu lze najít mnoho ochucených BCAA výrobků, které lze zařadit do pitného režimu během fyzické aktivity. Nejčastěji se jedná o sypký ochucený prášek, který se rozmíchá ve vodě. Aminokyseliny vám rozhodně neuškodí a sami časem uvidíte, zda vám jejich konzumace vyhovuje, nebo nikoliv. Ze své vlastní zkušenosti můžu říct, že mi pomáhá pocit, že při větší sportovní zátěži nepijete čistou vodu, ale ochucený nasládlý nápoj, který výborně chutná a dodá vám pocit přílivu extra energie.

 

Strava a pitný režim by měly být především radost. Buďte kreativní a vymýšlejte věci, které vás v jídle i pití budou bavit. A jak se říká, čaj je ten nejlepší lék, tak nezapomeňte na svou rodinu a přátele. Pozvěte je na hrnek teplého čaje a společně si užívejte radosti letošního podzimu.

Autor: Martina Šípková

Předcházející článek: Jak na to, aby vám i čistá voda chutnala

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potřebujete poradit?

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Akce, novinky i slevy. Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

  • Heureka
  • Česká pošta
  • PPL
  • Visa
  • Maestro
  • Mastercard