Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

Máte chuť na sladké i v dietě? Víme, jak se jí jednoduše zbavit

Jak se zbavit chuti na sladké? Zkuste tipy KetoDiet

Honí mě mlsná, ale nechci porušit dietu… Co s tím? Kdy by vás chuť na sladké vůbec neměla přepadnout a jak naložit s tím, když vás přece jen dožene? Všechno má své jednoduché řešení, se kterým kila jít dolů nepřestanou.

 

Jak mlsat v dietě, aby se hubnutí nezastavilo?

Věděli jste, že při správně poskládaném na živiny bohatém redukčním jídelníčku byste si na hřešení neměli prakticky vůbec vzpomenout? Proto se pochybným přípravkům na potlačení chuti na sladké raději vyvarujte. Maximálně vás může přepadnout tzv. emoční hlad, který má však s fyziologickými potřebami společného jen pramálo.

Když už se ale necháte sladkým, případně slaným hřešením zlákat, nikdy by se tak nemělo stát nad rámec vašich denních jídel. Mlsání tak bude výjimečně součástí vašeho jídelníčku. Ale ne pravidelně! Oblíbenou dobrotu si dejte k dopolední svačině nebo ke snídani, a to nejlépe v den, kdy se chystáte sportovat. Pak máte totiž ještě spoustu času a příležitostí laskominu spálit.

Co dělat, když poruším dietu

Možná jste se neudrželi a chuť na sladké vás přemohla neplánovaně. Nebo jste prostě uklouzli na rodinné oslavě, grilovačce či jste neodolali dortu za výlohou oblíbené cukrárny. To se stane! Nebičujte se. Udělali jste jeden přešlap a za to vám nikdo hlavu neutrhne. Jednoduše ve svém dietním jídelníčku pokračujte. Jednou z nejčastějších chyb při dietě totiž je, že své snažení po jedné chybě vzdáte a za pár dní se rozhodnete začít držet dietu znovu od začátku. Tím si ale zaděláváte na zpomalení metabolismu a hrozbou se pro vás rázem stává jojo efekt. Navíc psychická pohoda, jak říká výživová poradkyně Martina Dvořáková, je základem úspěšného hubnutí.

Co mlsat při hubnutí? Zn. Legálně!

Při vytváření nových proteinových jídel a nápojů nebereme vaše chutě na lehkou váhu. Proto máme v nabídce dietní dobroty, které vaše hubnutí nepokazí, ale dokonce podpoří.

  • Proteinový croissant si můžete dát jen tak samotný, natřít máslem, klidně i oříškovým nebo zkusit s čokoládovo-oříškovým proteinovým krémem.
  • Oblíbené proteinové tyčinky v mnoha příchutích a hned od začátku diety. Na své si přijdete, když zbožňujete čokoládu, ale i svěží ovocné příchutě. Nezaženou jen chuti na sladké, ale taky malý hlad. Navíc je můžete mít vždy po ruce. V kabelce, šuplíku v kanceláři i v kastlíku v autě.
  • Trendy kapsičky a v nich proteinové pyré. Kterou příchuť už jste vyzkoušeli?
  • Rychlý dortík! Proteinový mugcake zvládnete za pár minut a přitom je to velká hitparáda.
  • Další proteinové a low carb dobroty na vás čekají na e-shopu.

 

RECEPT na hříšně dobrý, přesto dietní dezert

Pokud jste se dostali již do 3. kroku ketodiety nebo už máte hubnoucí fáze za sebou, můžete si bez výčitek dopřát čokoládové müsli kuličky s ořechy. Veřte, že vám v lednici dlouho nevydrží. Jejich tajnou ingrediencí je low carb müsli.

Čokoládové müsli kuličky s ořechy KetoDiet. Dietní dezert i do diety

 

Nejsou čokoláda a oříšky vaši favorité?

Najděte si v našem dietním receptáři svůj oblíbený recept.

 

„Cheating days“ nejsou trestné. Dejte si je ale až po dietě

Máte pocit, že se váš nenapravitelný mlsný jazýček nedokáže nezdravých dobrot vzdát? Pak jste možná uvažovali, že po skončení dietního plánu zkusíte do svého režimu zasadit tzv. cheating days. To může v praxi znamenat, že si vyčleníte např. jeden den v týdnu, kdy můžete sníst všechno, na co máte chuť, a v ostatních dnech se stravujete v rámci svého nového aktivního zdravého životního stylu. Co na v překladu „podváděcí dny“ říká odborník na výživu Jiří Skála? „Cheating days jsou s nadsázkou řečeno výstřelkem fitness nadšenců, a to ve smyslu 6 dní počítám všechno na gram přesně a v neděli nebo po závodech vezmu „mekáč“ útokem. Z toho je pak ale dotyčnému akorát tak nevolno.“

Pro někoho můžou tyto dny znamenat zaslouženou odměnu, pro jiného vzrušující porušení vlastních nastavených pravidel. „Jeden extrém je všechno počítat, hlídat se a zakazovat si. A druhý extrém je cpát do sebe všechno, co mi přijde pod ruku, a vůbec nad jídlem nepřemýšlet,“ poukazuje na narušenou logiku tohoto stylu stravování výživový specialista a dodává, že pokud si to uvědomíte včas, vyhnete se extrémům v obou směrech, a tím najdete svůj vlastní balanc.

Pravidlo 80 : 20 poslouží i pro udržitelný zdravý životní styl

Nejdůležitější věcí, která vás bude zdravým životním stylem provázet je sebedisciplína. Pokud zdravě žít nechcete, nepůjde vám to. V opačném případě se vyplatí najít ve stravování vlastní dlouhodobě udržitelnou rovnováhu. Můžete se třeba zkusit držet pomyslného pravidla 80 : 20 – v 80 % jíte vyváženou nutričně bohatou stravu a ve 20 % máte prostor na „hřešení“. Záleží tak pouze na vašem uvědomění.

Výživový poradce Jiří Skála, který se mimo jiné věnuje i vedení kondičních tréninků, dodává závěrem jedno trefné moudro: "Tak jako nás nespasí, dát si jednou za čas zeleninový salát, stejně tak nás nezabije, dát si sem tam na oslavě dort nebo pivo".

 

 

Autor: Nikola Nevečeřalová

Foto: Unsplash, KetoDiet


Věděli jste, že příliš mnoho cukru v jídelníčku může způsobit zhoršení kvality vaší pleti? Které potraviny ale naopak pleti, vlasům či nehtům svědčí? Mrkněte se do našeho článku.

 

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potřebujete poradit?

Ozvěte se nám a my vám poradíme, jak zhubnout.

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

Odesláním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů