Zelená výprodeji! Produkty v původním kabátku se slevou až 40 %Vyberte si. Jen do vyprodání zásob.

Dieta bez jojo efektu aneb Jak zhubnout a už nepřibrat

30. 3. 2021Tento článek vám zabere 3 min čteníTereza Břízová

Investovali jste spoustu energie do hubnutí, dali jste nadváze pěkně na frak a teď… Kilo po kilu se vaše tělo zase mění do nelichotivé podoby? Pak vás dohnal strašák jménem jojo efekt. Odpálkujte ho jednou provždy. Prozradíme vám jak.

Žena si měří obvod boků

Jak už to tak bývá, všechno hezké je potřeba opečovávat. Ani štíhlá postava není samozřejmostí. Špatné stravovací návyky a nedostatek pohybu se logicky musí někde projevit.


Vrátit se zpátky ke starým zvykům a čekat, že to vaše tělo nepozná, je jako věřit na pohádky.


Úbytek na váze je výsledkem silné vůle a, co si budeme povídat, kolikrát i tvrdé dřiny. Pak ale povolíte uzdu a nadváha je zpět. Mnohdy s sebou vezme ještě pár kilo navíc, potvora. Vy ale můžete téhle “přebice” udělat přítrž.

Jak zhubnout bez jojo efektu

Možná máte strach, že pokud nechcete svou původní váhu nabrat zpátky, musíte dietní režim držet na věky věků. Tak to rozhodně není. Nejprve si oddělme 2 věcihubnutíudržení stávající váhy. Pokud dodržíte tyto zásady, jojo efekt vás obejde obloukem.

Chci zhubnoutChci si udržet stávající váhu
Dodržujete vyvážený redukční jídelníček (např. ketodietu).Dodržujete vyvážený zdravý jídelníček (např. low carb strava).
Opatrně začínáte s pohybem (střídáte aerobní a anaerobní aktivity).Sport je běžnou součástí vašeho života (minimálně 3x týdně).
Nehladovíte! Součástí jídelníčku je také dostatek zeleniny a zdravých tuků. Pravidelně pijete.V rozložení stravy vsaďte na pravidlo 80 : 20 (zjednodušeně: Až ve 20 % můžete “hřešit”).
Udržujete se v psychické pohodě. Pryč se stresem!Udržujete se v psychické pohodě. Pryč se stresem!
Dbáte na dostatečný a kvalitní spánek

Dbáte na dostatečný a kvalitní spánek

V našem článku se dozvíte, že jojo efekt způsobuje jediná chyba. Děláte ji také?


Existuje dieta, po které se nadbytečná kila nevrátí?

Nevhodnou dietou je každá, při které trpíte hlady a neučíte si správné stravovací návyky. Jakmile po jejím skončení navážete na před-dietní jídelníček, vaše tělo si logicky uloží každý tuk na horší časy. Co kdyby zase přišly? A ony přijdou, protože opět naberete a opět budete chtít zhubnout. Dostáváte se tak do začarovaného kruhu.

Zvolte efektivní způsob hubnutí. Při dietních plánech KetoDiet jíte pravidelně 5x denně. Proteinová jídla a nápoje doplňujete o zeleninu, zdravé tuky a vybrané druhy ovoce, dodržujete pitný režim.

Jedná se o promyšlený redukční jídelníček složený ze 3 snadných kroků. V 1. kroku snížíte příjem sacharidů na minimum a necháte tělo čerpat energii z vlastních tukových zásob. Ve 2. kroku začnete do svého jídelníčku zařazovat běžná jídla bohatá na bílkoviny. Tělo zároveň postupně adaptujete na příjem komplexních sacharidů. Ve 3. kroku stabilizujete svou hmotnost a utužujete pravidelnost, která vás bude provázet i po dietě.

Zapomeňte na mýtus, že proteinová dieta vede zákonitě k jojo efektu. Upřímně? Je to jenom o vás. Navažte na dietní plán racionálním jídelníčkem, hýbejte se a pečujte o sebe. Takhle jednoduché to opravdu je!

Hubnutí s ketodietou

Pokud se chcete pustit do hubnutí s proteinovou dietou a nejste si jistí, který dietní plán si zvolit, zadejte své údaje do naší BMI kalkulačky. K dispozici jsou vám také naše výživové poradkyně. Můžete s nimi probrat vaše pochybnosti, zeptat se na cokoliv okolo hubnutí.

Zdravé recepty po dietě

Zhubli jste a přemýšlíte, co teď budete vařit? Osvěžte svůj jídelníček některým z našich receptů po ukončení diety.

Tereza Břízová copywriter KetoDiet

Autor

Tereza Břízová
Profil autora

Jako správný copywriter zásobuje náš blog novinkami ze světa proteinové diety, rozhovory o hubnutí a články z oblasti aktivního životního stylu.

Přihlaste se k newsletteru a o všem budete vědět jako první.

Odesláním e-⁠mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů