Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

5 důvodů, proč své novoroční předsevzetí “ZHUBNOUT” letos dodržíte

Je ve vašem seznamu novoročních předsevzetí opět zvýrazněno tradiční slůvko “zhubnout”? Výborně, pusťte se do toho a hlavně vydržte, protože to je na tom to nejtěžší. A pokud si zrovna dvakrát nevěříte, nevěšte hlavu. Dali jsme dohromady 5 pádných důvodů, proč vaše hubnutí letos neztroskotá (tak jako obvykle) už po 2 týdnech.

Sebemotivace je rozhodující

Každý má k hubnutí jinou motivaci a bez ní to rozhodně nejde. Ujasněte si nejdříve, proč toužíte po štíhlejší postavě vy. Někdo na vás tlačí, nebo se chcete zbavit nadváhy proto, abyste byli zdravější, aktivnější a spokojenější? Pokud je hnací motor přímo ve vás, je to skvělá zpráva. Vnitřní motivace bývá mnohem silnější a hlavně účinnější, než když vám někdo další říká, co byste měli nebo neměli dělat.

Motivovat vás dost dobře může i odstrašující případ. Většinou vás utvrdí v tom, že se sebou musíte začít něco dělat. Už jste se možná párkrát slyšeli říkat, že nikdy nechcete dopadnout jako ta tlustá paní od sousedů nebo korpulentní kolegyně z vedlejší kanceláře.

hubnuti_motivace_metrVelkým motivátorem bývá i obyčejné zrcadlo. Už jste si představili, jak v něm budete vypadat, až budete štíhlejší? Nebo se spíš těšíte na to, až si budete moct hrát s dětmi bez zadýchávání? Někoho k hubnutí “nakopne” pořízení o dvě čísla menších (pěkně drahých) kalhot, sledování fotek vysekaných bříšek a štíhlých stehen na Instagramu nebo představa, že bude pro svého (třeba i nového) partnera přitažlivější. V čem jste se našli vy?

Konec výmluv. Začínáme

Aby se vaše předsevzetí zhubnout proměnilo ve skutečnost, musíte si věřit. Už to je polovina úspěchu. Připravte se na to, že krizové bývají úvodní 2-4 týdny, kdy se mění vaše návyky a vy si osvojujete na nová pravidla. V první řadě je třeba si také uvědomit, že hubnutí je dlouhodobý proces. Výsledky nemusíte vidět hned, ale to vás rozhodně nesmí odradit.

Teď, když už jste odhodlaní a víte, proč chcete zhubnout, vyfoťte se a zapište si své aktuální míry, ať máte po pár týdnech srovnání. Každá na první pohled viditelná změna vás pak požene kupředu. Je dobré mít hned od začátku na očích – třeba na lednici nebo na ploše počítače – svou fotku “před” nebo naopak fotku svého vzoru (či sebe, když jste ještě byli ve formě), abyste ani na chvíli nepolevili.

Umíte dlouhodobě udržet sebemotivaci? Teď už ano

Objevte 5 důvodů, kvůli kterým svá letošní předsevzetí konečně dodržíte a opravdu zhubnete.

1. Dejte si jasné a splnitelné cíle

Uběhnu maraton!” Opravdu? A co zkusit raději “za půl roku uběhnu 10 km za méně než hodinu”? Cítíte ten rozdíl? Čím reálnější cíle si stanovíte, tím víc si budete věřit.

Vždyť takové běžné předsevzetí “zhubnu 8 kilo do plavek” se zdá oproti “každý měsíc shodím 2 kila” mnohem náročnější a přitom je to totéž. Není načase svá předsevzetí trochu přeformulovat?

Pokud byste rádi svou motivaci podpořili ještě více, můžete vyzkoušet předsevzetí typu “něco za něco”. Dohodněte se třeba se svým partnerem, že když se vám podaří do léta těch 8 kilogramů shodit, on přestane kouřit.

2. Najděte si správného sparing partnera

motivace_hubnuti_partnerNemusí vás nutně podporovat hned celá rodina, stačí partner či partnerka, jeden z rodičů, nebo se domluvte třebas kamarádkou, která má podobně jako vy pár kilo navíc. Pusťte se do shazování povánočních kilogramů společně a uvidíte, že to půjde snáz.

Někdo se naopak může před svým okolím stydět, a tak hledá motivaci na internetu. Podporují vás v hubnutí děvčata z diskuzního fóra? To je skvělé. I s nimi můžete na dálku sdílet své úspěchy (a případně i strasti). Pokud patříte do skupiny samotářů a nechcete se svěřovat vůbec nikomu, nechte se inspirovat alespoň některým ze známých fitness idolů. Prostě v tom nezůstávejte úplně sami.

Co to zkusit třeba s:

3. Pohyb vás musí hlavně bavit

hubnuti_sport_tanec

Nikdo vás nenutí dřít v posilovně ani běhat, když to nemáte rádi. Vyzkoušejte třeba tanec. Pusťte si svou oblíbenou písničku a vyblbněte se. Klidně poslouchejte ten stejný song pořád dokola, vždyť vás nikdo nevidí. Jezděte na kole (až počasí dovolí), nebo si zacvičte doma – třeba podle fitness videí s některým z trenérů výše nebo podle našeho Facebooku, kde najdete mimo jiné i tipy na nejrůznější cviky. Vyběhněte si párkrát schody až do horního patra ve vašem paneláku – pokud bydlíte v “desetipatráku”, bude to pro začátek stačit jen jednou.

Pokud neradi sportujete sami, nebo se bez parťáka nedonutíte, zahrajte si badminton, squash nebo vyzkoušejte nové cvičení ve studiu za rohem. Užijte si čas od času “pohybovky” na Xboxu nebo Playstationu a z pohybu se rázem stane zábavný plán na rodinné odpoledne.

Nejdůležitější je, abyste se hýbali pravidelně. Zkuste začít cvičit třeba u svého oblíbeného seriálu, který se vysílá dvakrát týdně v tu samou hodinu. Hlavně jde o to vzít si sport za svůj – udělat si z něj zvyk a už se ho nepustit.

4. Pestrý zdravý jídelníček natrvalo

motivace_hubnuti

Pravděpodobně nejtěžší pro vás bude vzdát se sladkostí a alkoholu, kterým jste se přes Vánoce jistě nevyhýbali. Ale uvidíte, že když vydržíte, “chutě” vás brzy přejdou.

Základním předpokladem pro štíhlou postavu je zdravá strava. Pokud toužíte po trvalé změně, jezte pravidelně (5x denně po 2-3 hodinách) a vyváženě (podle své postavy byste měli jíst vhodné množství bílkovin, sacharidů a tuků).

Hubnout rozhodně neznamená hladovět, ani jíst to, co není dobré. Naopak. Váš jídelníček bude nejspíš rozmanitější a obsáhlejší, než kdy vůbec byl. Bude se skládat z libového masa, ryb, kvalitních mléčných výrobků, celozrnného pečiva, rýže, těstovin a spousty zeleniny. Inspirujte se třeba ve zdravých receptech. Nezapomínejte také dostatečně pít.

Pokud si sami nebudete se svým zdravým jídelníčkem vědět rady, obraťte se na zkušené výživové poradce, nutriční terapeuty nebo se držte pevně stanoveného dietního plánu.

5. Buďte v pohodě

Pozitivní myšlení je základem všeho. Psychická pohoda jde totiž ruku v ruce i s tou fyzickou. Když se budete pravidelně hýbat a zdravě jíst, začnete si na sobě brzy všímat změn a i ručička na váze půjde dolů. To se pak promítne na zlepšení vaší zdravotní stránky, ale také na skvělé náladě, která z vás bude čišet. Hlavně se nenuťte do něčeho, v čem se necítíte dobře, protože u toho pak nemáte šanci delší dobu vydržet.

TIP! Stáhněte si do svého chytrého telefonu aplikaci, kupte si motivační diář a zapisujte si každý den, co jste snědli, vypili a jak dlouho jste sportovali. Neztratíte tak přehled o vyváženosti svého energetického příjmu a výdeje. Hodně užitečný může být také obyčejný krokoměr, protože i svižnější chůze se do pohybových aktivit počítá.

Držíme palce, abyste (nejen) svá novoroční přání proměnili ve skutečnost!

Autor: Nikola Nevečeřalová

 

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potřebujete poradit?

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Akce, novinky i slevy. Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

  • Heureka
  • Česká pošta
  • PPL
  • Visa
  • Maestro
  • Mastercard