Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci
Plováček - Piña Colada od 7.7.2020

5 zdravých návyků, po kterých budete šťastnější

Nedaří se vám vykouzlit úsměv na tváři a pátráte, jak si zlepšit náladu? Vyzkoušejte pět jednoduchých tipů, díky kterým bude svět o něco hezčí během chvilky.

Jak praví známá písnička: „… štěstí je krásná a přepychová věc”. Mít dobrou náladu ale vůbec nemusí být nedostupný luxus. S našimi pěti zdravými návyky budete mít úsměv na tváři a štěstí na dosah.

1. Objímejte (se)

V náručí našich nejmilejších se cítíme bezpečně a spokojeně. Už jen pouhý dotek dokáže doslova zázraky - utěšit, podpořit, nebo zlepšit náladu, když se zrovna nedaří. Když se obejmeme, naše tělo začne produkovat hormony oxytocin a serotonin, díky kterým se uklidníme, sníží se naše tepová frekvence a začneme svět vidět růžovějšími brýlemi. Všechny starosti a napětí jako by na chvilku zmizely. Dokážou dokonce tlumit bolest, takže náruč blízké osoby může pomoci při migréně nebo premenstruačním syndromu.

Vyhledávejte fyzický kontakt s těmi, se kterými je vám příjemně. Obejměte kamarádku, kterou jste dlouho neviděli. Přivítejte objetím děti po návratu ze školy. Pohlaďte něžně partnera, když se vám pochlubí nějakým úspěchem. Uvidíte, že okamžitě budete mít lepší náladu a pocit blízkosti a sdílení zkvalitní vaše vztahy.

2. Barevný a pestrý jídelníček

Proč se kromě obsahu živin v jídle vyplatí řešit i barevnost? Různé barvy mají různý vliv na lidskou psychiku a určitá barva mnohdy signalizuje obsah určitých látek, které působí na váš organismus zevnitř. Které barvy by vám na talíři neměly chybět?

  • Barva vášně, červená, v nás vyvolává silné emoce. Lykopen, který dává červenou barvu například rajčatům nebo vodnímu melounu, funguje jako antioxidant, snižuje hladinu “zlého” cholesterolu v krvi a tiší bolest. Jahody nebo červenou papriku si dejte, když vám nebude úplně nejlépe.
  • Oranžová a žlutá barva probouzí dobrou náladu. Oranžové plody, třeba citrusy, jsou plné vitamínu C, který podporuje imunitu a zpomaluje stárnutí (nejen) buněk. Karotenoidy obecně chrání naše cévy a lutein (žlutý karotenoid) se stará o ostříží zrak.
  • Barva přírody, zelená, zklidňuje mysl a navozuje příjemné pocity. Chlorofyl, zelené rostlinné barvivo, přispívá ke zdraví našeho mikrobiomu, pomáhá čistit játra i ledviny a stimuluje tvorbu červených krvinek. Pro hezké myšlenky si dejte třeba brokolici, salát nebo avokádo.
  • Překvapivě i chladná modrá má spoustu pozitivních účinků. Modré plody, jako třeba švestky nebo borůvky, chrání před obezitou, rakovinou i viry díky obsahu antokyanů.

 

Barevné jídlo si mnohem víc vychutnáte. Panna cotta ozdobená barevným ovocem hned chutná jinak.3. Příjemné klima je prima

Vešli jste někdy do kavárny nebo obchodu a zdánlivě bezdůvodně se necítili komfortně? Vliv prostředí na naši pohodu je podceňovaný. V místech, kde trávíte hodně času, si vytvořte příjemné prostředí.

Domov si vyšperkujte hezkým nábytkem, milými obrazy nebo fotkami a drobnostmi, které vám dělají radost - ať už to jsou dřevěné sošky koček, oblázky z dovolené nebo sbírka kaktusů.

Kancelář si vyzdobte fotkami z dovolené, pozitivními citáty nebo oblíbenými květinami.

Nezapomínejte ale ani na místa, jako je kuchyň nebo koupelna. Třeba i nové ručníky a utěrky v příjemné barvě vytvoří mnohem lepší atmosféru než starší potrhané.

4. Deníček hezkých okamžiků

V dětství měl deníček skoro každý. Pochybujete o tom, že je dobrý nápad psát si ho i dnes?

Nebudeme vás nabádat k sepisování litánií o průběhu každého dne. Že jste v práci celý den archivovali smlouvy a obědvali kuřecí steak vás za rok zajímat nebude. Co si ale každý den zapsat něco hezkého?

  • Tři věci, které se mi dnes povedly.
  • Tři věci, za které jsem dnes vděčný/á.
  • Nejhezčí zážitek z dnešního dne.

Zabere vám to pět minut, během kterých se budete soustředit na pozitivní prožitky. Přirozeně máme tendenci soustředit se víc na to špatné, co se nám událo, a někdy nad tím přemýšlíme zbytečně moc. Sepisováním hezkých zážitků a pocitů v sobě tohle postupně zlomíte a začnete okamžiky štěstí prožívat naplno.

5. Rozdávejte radost

Sdílená radost je dvojnásobná radost. Učinit své blízké šťastnějšími můžete úplně jednoduše - potěšte je drobnostmi!

Partnerovi upečte jeho oblíbený koláč. Nejmenšímu členu rodiny vykouzlete úsměv na tváři plyšáčkem. Partnerce doneste barevné tulipány. Kamarádku pozvěte po náročném dni v práci na pokec u kávy. Jen tak, protože je máte rádi.

 

Zakončeme článek zase poeticky: „ … vykroč ze svých bran a láskou jenom hnán, jdi za štěstím.

Autor: Andrea Skolková

Fotografie: Mason Hassoun on Unsplash, KetoDiet

 

Těžko hledáte pozitiva v době koronavirové? Náš článek vám pomůže koukat na svět zasažený pandemií s nadhledem

 

 

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potřebujete poradit?

Ozvěte se nám a my vám poradíme jak zhubnout.

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

Odesláním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů