Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

Web KetoDiet.cz používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace.

KetoDiet CZ s.r.o. Menu

Jak zvládnout dovolenou bez přibírání?

Přišel čas dovolených. A všichni to známe! V hlavě se nám honí obavy, abychom se domů nevrátili s nově nabranými kilogramy. Úspěch ale přeje připraveným! V našem článku se dozvíte rady a tipy, jak se tohoto strašáka vyvarovat.

Jíst, nebo nejíst? Hledejte kompromis!

Bohužel právě při dovolených často hladovíme nebo se naopak přejídáme. Chceme si ukrátit čas, a proto mnohdy spořádáme vše, co nám přijde pod ruku. A ještě to završíme výmluvou: „Mám dovolenou, tak si pořádně dopřeji.“ Po návratu domů se ale podíváme do zrcadla a právem se zhrozíme.

Jindy naopak raději s jídlem otálíme, čekáme, až dorazíme do plánovaného cíle našeho výletu, a mezitím hladovíme. Takovéto chování vede k prudkým výkyvům hladiny cukru v krvi a nepříjemnému psychickému i fyzickému stavu.

V důsledku těchto výkyvů můžeme být nepozorní, roztěkaní a unavení. Budeme mít silnější chutě na sladké, nebo nezdravé jídlo. K okolí se budeme chovat podrážděně. Abychom se těmto stavům vyhnuli, neměli bychom zanedbat přípravu jídla na cesty a ani zapomínat na pravidelný pitný režim. Obzvláště v horkých letních teplotách bychom ho neměli podceňovat.

 

 

Vybírejte si

Uvědomte si, že nebudete mít k dispozici své domácí zázemí a o to více budete potřebovat psychickou, ale i fyzickou pohodu. Při výběru dovolené vezměte v úvahu nabídku stravování, zda a jakou formu bude mít. Pokud se budete stravovat „na vlastní pěst“, měli byste si zajistit dostatečný základ ve formě kvalitních potravin z vlastních zdrojů. Volte ty, které nepodléhají kazivosti a dokáží pokrýt vaše energetické požadavky. Jinak se samozřejmě vybavíte na vysokohorskou tůru po hřebenech Karpat, než na „lážo plážo“ dovolenou na chorvatské pláži.

Doporučujeme vám: 

čerstvou nebo i grilovanou zeleninu, libové maso, ryby, vejce, kvalitní šunku, lehké saláty, nedoslazované mléčné výrobky, menší porce příloh, kde sáhněte například po rýži, bulguru, kuskusu, pohance a podobně.

Proteinová jídla v letním jídelníčku

Pokud bychom vám měli doporučit na dovolenou jediné konkrétní KetoDiet jídlo, které můžete mít kdykoliv u sebe, nabídli bychom vám proteinové tyčinky KetoDiet, které jsou praktické, a zasytí vás nejen po sportu, ale i na vašich dovolenkových cestách. Pokud se nechystáte do hotelu a budete si jídlo připravovat sami například v apartmánu, i v tomto případě můžete využít kteréhokoli z našich proteinových jídel pro doplnění svého jídelníčku.

Bavte se sportem

Mnoho lidí dnes dává přednost aktivní dovolené. Samozřejmě i zde platí „všeho s mírou“. Obzvláště ti, kteří se během roku účastní sportu jen prostřednictvím televize, mají pocit, že by o dovolené měli vše dohnat.

Zkuste nejprve začít svižnou procházkou, ne příliš náročnou jízdou na kole nebo plaváním. Pro všechny bez rozdílu je ale potřeba přizpůsobit jídelníček vyššímu fyzickému výdeji. Jezte ořechy, maso, ryby, rýži, zeleninu i ovoce. Sport je ideální pro stabilizaci vaší hmotnosti a navíc jen cílený pohyb dokáže vaše tělo pěkně vytvarovat.

Grilování? Proč ne, ale ..

Kdo by odolal letnímu grilování. Říkáte si, že ke šťavnatému steaku či rybě jedno vychlazené pivečko nebo 2dcl vína patří? Pozor na to  - právě alkohol je (nejen) při hubnutí skrytou hrozbou. Obsahuje často vysoký podíl cukrů a je vysoce kalorický. 1 gram čistého alkoholu obsahuje 29 kJ, což je 2x více než kolik obsahují sacharidy a bílkoviny. Protože se navíc jedná o tzv. prázdné kalorie, tělo je nevyužije pro svou běžnou činnost a ukládá je přímo do tuků.

Na tvrdý alkohol v parném létě raději zcela zapomeňte, a pokud už musíte, sáhněte raději po vychlazeném vinném střiku. Skutečnost, že jste celý den šlapali na kole, a můžete si „dát do nosu“, je mylná. Jak v jídle, tak i alkoholu je střídmost důležitá.

A jak je to s ovocem?

Ani s konzumací ovoce to není tak jednoduché, jak se zdá. Ovoce obsahuje vysoký podíl cukrů. Věděli jste to? Meloun, broskve a hroznové víno fungují jako skvělé osvěžení. Nicméně je důležité, v kolik hodin a v jakém množství je konzumujete. Nejvhodnější dobou, kdy si ovoce dát je ráno nebo jako dopolední svačinu.

Vhodné ovoce

jahody, maliny, jablka, švestky (pozor na nadměrné množství), avokádo, rybíz, ostružiny, borůvky.

Léto bez zmrzliny?

To nejlepší nakonec! Zmrzlina. Vždyť kdo by v létě odolal takové dobrotě? Pokud se snažíte zhubnout, neměli byste to se zmrzlinou určitě přehánět a vždy si dobře rozmyslete, jak velkou porci si kupujete. Po jedné nepřiberete, ale dávat si ji každý den? To už nezní jako dobrý nápad.

Můžete vyzkoušet i naprosto bezvadnou KetoZmrzlinu - stačí se držet receptů a nebo, pokud si troufnete, popustit maličko uzdu své fantazii.

Přejeme vám spousty nádherných zážitků a krásnou dovolenou (bez kil navíc).

Čtěte i další články z našeho blogu.

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potřebujete poradit?

  • +420 734 182 718
  • Využijte online chat

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Akce, novinky i slevy. Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

  • Heureka
  • Česká pošta
  • PPL
  • Visa
  • Maestro
  • Mastercard