Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

Zhubněte (předvánočním) úklidem. Stačí si pohlídat jednoduchou věc

Mladá žena v domácnosti tančí s koštětem.

Nahradit hodinu tréninku úklidem? I to je možné! Spojte dvě fyzicky náročné činnosti v jednu a získejte celou hodinu času navíc. Tu si pak užijte, jak si jen vy sami budete přát. Zjistěte, jak to uvést v praxi.

Předvánoční úklid čeká snad každého z nás. A když se do něj pustíte s chutí a hlavně s vervou, dají se s ním spálit i nadbytečné tukové polštáře. Místo hodiny strávené online tréninkem si pořádně zauklízejte a kromě vyplavených endorfinů vás čeká i hodina volného času k dobru. A ta je přece k nezaplacení.

 

Které domácí práce vám pomůžou zhubnout?

Není úklid jako úklid. Když si doma jenom tak lážo plážo utřete prach, zapnete myčku, pračku a zalijete kytky, nepočítejte s tím, že máte odmakáno. Teprve když se do uklízení náležitě opřete, tuky se začnou třást. U jakých domácích činností se nejlépe hubne?

Běžným domácím posilováním nebo jógou průměrně spálíte asi 1 300 až 1 400 kJ za hodinu. Když to srovnáte s některými domácími pracemi, zjistíte, že takovým drhnutím podlahy, pohrabáním zahrady nebo malováním spálíte daleko víc. Stejně tak se může domácímu cvičení vyrovnat luxování nebo mytí oken. Poskládejte si svůj „trénink“ podle aktuální potřeby, nebo chcete-li nepořádku.

Zhubněte úklidem. Pořádně se do něho opřete a tuky zmizí

(Ne)oblíbená domácí činnost*  >  Kolik s ní spálíte kilojoulů (kJ) za hodinu?*

  • Vaření nebo mytí nádobí > 829 kJ
  • Utírání prachu > 841 kJ
  • Zastřihávání stromků a keřů  > 1 168 kJ 
  • Luxování > 1 302 kJ
  • Mytí oken nebo klepání koberců > 1 340 kJ
  • Malování > 1407 kJ
  • Hrabání listí či záhonů > 1 440 kJ
  • Drhnutí podlahy nebo kachliček > 1 821 kJ
  • Stěhování nábytku > 2 009 kJ

 

Pozor na nejčastější chybu!

Když se pustíte do úklidu, kterým máte v úmyslu si i zacvičit, měl by mít intenzivní a hlavně neupadající tempo. Vydržte alespoň tři čtvrtě hodiny. V praxi můžete například půl hodiny vysávat a hned na to půl hodiny (nejlépe jen s hadrem a kbelíkem, nikoli s pohodlným mopem) vytírat. Tak spálíte cca 1 550 kJ, což je dokonce víc, než kdybyste hodinu hráli badminton.

Věděli jste, že i běžnou péčí o dítě spálíte asi 1 000 kJ za hodinu? Ustavičné zvedání, přebalování, převlékání a na závěr dne i koupání dá zabrat. Půjčte si na odpoledne vnouče nebo jinou milovanou ratolest a pohyb se stane dvojnásobnou radostí.

*Uvedená čísla berte pouze orientačně, každý člověk spaluje kalorie jinak. Záleží na vašem zdravotním stavu, metabolismu, pohlaví, hmotnosti i dietní minulosti.

Zdroj dat: kaloricke-tabulky.cz/aktivity

 

#MamHodinuProSebe

Podělte se s námi na Instagramu, co jste podnikli ve své volné hodince. Přihoďte #mamhodinuprosebe a označte náš KetoDiet profil. Nejinspirativnější příspěvky rádi přesdílíme.

 

Hubnoucím úklidem můžete začít, ale nepodceňujte jídelníček

I ne příliš vyhledáváné domácí práce vám můžou s hubnutím pomoct. Díky tomu je možná přestanete odkládat a začnete se na ně svým způsobem těšit. Stále ale myslete na to, že jsou jen zlomkem vašeho úsilí. Úklid s vervou doplňte běháním, jízdou na kole nebo kruhovým tréninkem. Vězte, že pravidelnost je základ. Aktivně se hýbejte alespoň 3x v týdnu minimálně po dobu 45 minut.

Už se nějakou dobu pravidelně hýbete, ale hubnutí nejde úplně podle plánu? Zaměřte se i na jídelníček. Dbejte na pestrou zdravou stravu. I když se vám může zdát, že začít s úpravou jídelníčku před Vánoci je zbytečné, není to tak. Už teď můžete jíst víc zeleniny, ovoce, dostatek kvalitních bílkovin, zdravých tuků, ale i komplexních sacharidů. Největší pozor si dávejte na jednoduché cukry a přesmažené tuky. Pokud tápete, jak si jídelníček na hubnutí sestavit, zkuste to podle našich vzorových jídelníčků nebo se obraťte na zkušené výživové poradkyně, které s vámi hubnutí proberou individuálně a zdarma.

PS: I Vánoce si můžete užít, aniž byste se museli trápit výčitkami ze všech spořádaných dobrot. Sledujte náš web, kde se brzy dozvíte jednoduché, a hlavně fungující tipy.

 

Autor: Nikola Nevečeřalová

Foto: Pexels

 

Ztrácíte v chladném počasí motivaci vyběhnout? Našli jsme 3 důvody, proč se vyplatí s během nepřestávat, ani když se venku čerti žení.

 

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potřebujete poradit?

Ozvěte se nám a my vám poradíme, jak zhubnout.

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

Odesláním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů