Týden slev navíc! Využijte Black Friday a objednejte se slevou až 70 %. Jen do neděle 4.12. Tak rychle do e-shopu!

Povolená zelenina při ketodietě? Držte se jednoho pravidla a neuděláte chybu

27. 7. 2021Tento článek vám zabere 3 min čteníNikola Nevečeřalová

Věděli jste, že mrkev obsahuje hned trojnásobné množství sacharidů než stejná porce ledového salátu? Proto není jedno, jakou a kolik zeleniny si dáte, když držíte ketodietu.

Růžičková kapusta, povolená zelenina v ketodietě při hubnutí

Možná vás napadlo, že když budete jíst jen maso a zeleninu, bude to taková vaše vlastní verze ketodiety a rychle s ní zhubnete. Důležité je ale vědět nejen, jaké a kolik masa si za den dát, aby byl váš příjem bílkovin optimální. Obdobně to funguje i se zeleninou. Jen je třeba se zaměřit na množství sacharidů.

Povolená zelenina v ketodietě

V ketodietě byste v úvodních dvou fázích neměli za den sníst víc než 50 g sacharidů, abyste se dostali do stavu zvaného ketóza a začali tak efektivně pálit uložené tukové zásoby. Proto existuje kromě přehledných dietních plánůseznam povolené zeleniny, ovoce a zdravých tuků. Tento seznam pro vás vytvořili naši zkušení výživoví poradci, aby vám hubnutí co nejvíce usnadnili. Vy už tak nemusíte počítat nic. Z vybraných druhů zeleniny si můžete namíchat svůj oblíbený mix, a to až do 500 g za den. A každý den může být jiný!

✔️artyčok✔️kapusta (vč. růžičkové)✔️pórek
✔️brokolice✔️květák✔️rukola
✔️celer (bulva i řapíkatý)✔️kysané zelí (nedoslazované)✔️ředkev bílá
✔️cuketa✔️lilek (baklažán)✔️ředkvička
✔️čekanka✔️okurka salátová✔️řeřicha
✔️fenykl✔️paprika zelená nebo světlá✔️salát (všechny druhy zelených)
✔️hlávkové zelí✔️patison✔️sójové klíčky (2 polévkové lžíce/den)
✔️houby čerstvé✔️petržel✔️špenát
✔️chřest ✔️polníček✔️zelené fazolky

Nejvhodnější zelenina při hubnutí aneb Zlaté „zelené“ pravidlo

Pokud nemáte seznam povolené zeleniny zrovna po ruce, ale rádi byste si nějakou zobli, držte se jednoduchého pravidla. A to barvy. Zelená či bílá zelenina obsahuje zpravidla méně sacharidů než ta tmavěji zbarvená. Pro příklad v červené paprice je dvojnásobek sacharidů než v paprice bílé. Rajče má hned dvakrát tolik sacharidů než salátová okurka. Se salátem pak neuděláte nikdy chybu. Kdyby na vás ale třeba na grilovačce číhalo jiné lákadlo, vždycky zakousněte raději zeleninu. Jakoukoliv. Napijte se sklenice vody a rozveďte zajímavé téma k diskusi. Pak vás třeba „mlsná“ opustí.


Jinak jsme pro vás tipy, jak se při dietě zbavit chuti na sladké, také sepsali.


Jak zeleninu při dietě upravovat?

Zeleninu nemusíte k jednotlivým jídlům přikusovat jenom syrovou. Můžete ji dusit, vařit v páře, restovat nebo péct. A to klidně na lžíci olivového nebo jiného nejlépe za studena lisovaného rostlinného oleje, případně na másle nebo jeho přepuštěné variantě (ghí). Pokud máte rádi zeleninové saláty, zkuste naše hned hotové dietní zálivky.

Nebojte se experimentovat. Vybírejte si kvalitní sezónní druhy zeleniny, ideálně z vlastní zahrádky nebo od místních farmářů. Ze zeleniny si můžete připravit jedno jídlo navíc, uzobávat ji po celý den, ale taky s ní doplnit svých 5 proteinových jídel za den a skvěle je tak dochutit. Váš dietní jídelníček bude rázem pestřejší.

Keto Těstoviny s cuketou

4 tipy na recept! Těstoviny i rizoto se zeleninou už od 1. kroku diety

Co dál vařit při dietě?

Inspirujte se našimi zdravými recepty do ketodiety.

Nikola Nevečeřalová copywriter na mateřské KetoDiet

Autor

Nikola Nevečeřalová
Profil autora

Pro zdravý jídelníček a pravidelný pohyb má ten správný zápal. Je aktivní nejen v životě, ale i v našem blogu, kde se můžete inspirovat jejími články.

4 famózní dietní recepty.

Místo klasických těstovin nebo rýže vyzkoušejte proteinové risoni, ze kterých raz dva vytvoříte skvělé low carb recepty.
Podívejte se

Přihlaste se k newsletteru a o všem budete vědět jako první.

Odesláním e-⁠mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů