Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

Jak večeřet při dietě?

Správnou večeří můžete podpořit vaše hubnutí.

Po 17 hodině už se nejí a při vynechání večeře rychleji zhubneme? Tak tento mýtus už je dávno pasé. Během dne bychom neměli vynechat ani jedno z nejhlavnějších tří jídel (snídaně, oběd, večeře) a ideálně bychom je měli doplnit ještě nějakou menší svačinou, aby nás nehonila mlsná. Co ale večer jíst, abychom si nenarušili hubnutí a při tom nešli spát hladoví? Čtěte dál.

Kdy se naposledy najíst?

Kdy je ideální čas na to, dát si večeři? Obecně platí, že poslední jídlo bychom si měli dát 2–3 hodiny před spaním. Takže pokud víte, že půjdete spát až v 11 hodin, je naprosto v pořádku najíst se až kolem 8–9 hodiny večer.

Pokud se vám čas mezi večeří a ulehnutím o něco protáhne, nebojte se dát si druhou večeři. Nejlepší volbou je zelenina, kterou můžete doplnit třeba bílým jogurtem, kefírem nebo tvarohem. Jako druhou večeři si můžete dát také jeden z našich skvělých proteinových nápojů, který vás skvěle zasytí.


Nechoďte spát hladoví!

Mohlo by to ohrozit kvalitu vašeho spánku, který je při hubnutí velmi důležitý. Tělo si přes noc neodpočine, váš mozek je stále aktivní, vy se ráno probudíte unavení a nezachrání vás ani vydatná snídaně.

A to celé jen proto, že jste se večer nenavečeřeli a vaše tělo nemělo z čeho brát energii na noční regeneraci a odpočinek.


Tučná a kořeněná jídla před spaním raději vynechejte.

Podobně jako prázdný žaludek funguje i žaludek, který je na noc přeplněný. Proto se vyplatí před spaním vynechat hodně tučná a kořeněná jídla, která jsou pro zažívání „těžká“ a narušují tak spánkový režim. Organismus není schopen připravit se k hlubokému spánku, který je nezbytný pro dostatečnou regeneraci, protože všechnu svou energii vynaloží ke zpracování potravy.

Těžká a tučnější jídla si dopřejte raději v průběhu dne.

Můžu jíst sacharidy k večeři?

Vhodná večeře při hubnutí by měla být lehce stravitelná, obsahovat kvalitní zdroj bílkovin, zdravé tuky a v přiměřeném množství by měly být zastoupeny i sacharidy.
V případě, že se rozhodnete pro dietní plán KetoDiet, budete mít složení jídelníčku mnohem jednodušší. Ať si dáte z našeho sortimentu cokoliv, denní limit sacharidů vám vždy vyjde.


POZOR!

Přes den si hlídejte, aby váš jídelníček byl vyvážený a váš celkový denní energetický příjem odpovídal vydatnosti vaší večeře. Takže pokud víte, že jste přes den vyčerpali denní příjem sacharidů, raději se jim při večeři vyhněte a dejte si třeba jen míchaný zeleninový salát s tuňákem.


Při hubnutí si hlídáme denní energetický příjem.

Nezapomínejte na bílkoviny!

Důležité je hlídat si nejen příjem sacharidů, ale i bílkovin. Pokud příjem bílkovin bude za celý den nedostatečný, vaše tělo začne zbytečně odbourávat svalovou tkáň. Nebojte se bílkoviny doplnit právě k večeři.

Tipy na nejlepší zdroje bílkovin v potravinách naleznete v článku Nejlepší zdroje bílkovin. Vyplatí se je znát i při hubnutí.

Jak vyzrát na večerní / noční přejídání?

Celý den pracujete, cestujete a nemáte čas se pořádně najíst? Večer přijdete domů s prázdným žaludkem a sníte, co vám v lednici přijde pod ruku? Jenže potom dostanete ještě chuť na něco sladkého a tabulka čokolády je rázem pryč. Následují výčitky a jste na sebe naštvaní. Přijde vám to povědomé?

7 tipů, jak z večerního přejídání ven

  1. Plánujte! Chystejte si jídlo den do předu a hlad vás nepřekvapí. Budete vědět, co a kolik toho máte v průběhu dne sníst a jídlo z krabičky si můžete dát i v autě nebo na poradě.
  2. I když chcete zhubnout, nezakazujte si všechno, co máte rádi. Brzy by vás to přestalo bavit a došlo by opět k nekontrolovanému přejídání.
  3. Žádné drastické diety! Najděte si způsob hubnutí, který pro vás bude dlouhodobě udržitelný (například low carb dieta).
  4. Nezapomeňte na dostatečný příjem základních živin (bílkoviny, tuky, sacharidy) během dne.
  5. Když přijdete domů hladoví, neodbývejte se rychlými cukry (sušenky, koblihy, koláče), ale připravte si nějaké dobré, kvalitní jídlo bohaté na živiny.
  6. Láká vás večerní „zobání“ u oblíbeného seriálu? Nakrájejte si místo brambůrek zeleninu nebo ochutnejte naše keto chipsy v několika příchutích!
  7. Pokud máte problém s přejídáním, omezte nakupování různých sušenek, čokolád, chipsů a dalších méně zdravých produktů. Protože když to doma nenajdete, nebude vás to lákat.

Večerní přejídání vede k obezitě a zdravotním problémům.

5 osvědčených tipů na lehké (a rychlé) low carb večeře

Znáte to, přijdete z práce, unavení po celém dni, a to poslední, co se vám chce, je trávit další 2 hodiny u plotny vařením večeře. Do toho dorazí děti ze školy, manžel z práce a všichni s hladovým výrazem čekají, co jim připravíte dobrého k jídlu. Nebo snad držíte dietu a dochází vám inspirace na chutné a lehké pokrmy k večeři?
V tom případě pro vás máme pár tipů na lehké večeře, které skvěle chutnají, jejich příprava zabere pár minut, a ještě k tomu jsou dietní, takže si na nich můžete pochutnat i při hubnutí!

Kozí sýr je lehce stravitelný a vhodný při hubnutí.

1. Zeleninový salát s kozím sýrem

Lehký, ochucený míchaný salát s cherry rajčátky a orestovaným kozím sýrem je výborný a skvěle vás díky kozímu sýru zasytí. Salát můžete posypat ještě semínky, která jsou výborným zdrojem zdravých tuků.

Proč jíst kozí sýr?

Říká se, že kozí sýr má svým složením nejblíž k mléku mateřskému, proto je tak lehce stravitelný. V porovnání s kravským mlékem, kozí obsahuje více nenasycených mastných kyselin, které mají vliv na zvýšení odolnosti organismu. Kozí sýry se skvěle hodí právě do lehkých letních salátů, k zapékání se zeleninou a masem nebo čerstvý do pomazánek. Výborný je i naložený v koření a bylinkách.

Kdo má rád víno, určitě ví, že kozí sýr se hodí skvěle jak k červenému, tak i k bílému, tudíž ho můžete přikusovat i ke skleničce vína. Vyzkoušejte třeba naše keto jakostní víno s téměř nulovým zbytkovým cukrem, se kterým si můžete dát skleničku bez výčitek.

Žampiony s kuřecím mají nízkou energetickou hodnotu a skvěle zasytí.

2. Kuřecí prsa s žampiony a fazolovými lusky

Nakrájené kuřecí prso orestujeme na olivovém oleji s česnekem a čerstvým tymiánem, přidáme žampiony, fazolky, vše osolíme, opepříme a chvíli podusíme. Ozdobit můžete například čerstvou bazalkou, která jídlu dodá svěží vůni.

Proč jíst žampiony?

Žampiony vás dokáží skvěle zasytit na dlouhou dobu, jsou zdrojem rostlinné bílkoviny a mají velmi nízkou energetickou hodnotu, takže jsou ideální přílohou při redukci váhy. Jsou skvělým zdrojem vitamínu B, C, železa, draslíku, fosforu a selenu. Díky tomu vás chrání před vznikem vysokého krevního tlaku, kardiovaskulárních onemocnění a pomáhají posilovat imunitu. Žampiony můžete připravovat na několik způsobů – jako přílohu, zapečené, plněné, žampionový burger apod.

Lehká a rychlá večeře na letní večery. 

3. Grilovaný sýr Halloumi s cuketou, lilkem a rajčaty

Halloumi na grilu chutná přímo famózně. Na rozdíl od většiny sýrů si po tepelné úpravě zachová svůj tvar a neroztéká se. Sám o sobě je dost slaný, takže není potřeba žádné velké dochucování. Halloumi se griluje jen pár minut z každé strany, takže je to výborná, rychlá a lehká letní večeře, třeba na grilovačku s přáteli. Jako příloha se k němu výborně hodí grilovaná sezónní zelenina dochucená vašim oblíbeným kořením a bylinkami.

Proč jíst halloumi?

Halloumi je skvělým zdrojem bílkovin a díky kombinaci ovčího a kozího mléka ho řadíme k zdravějším sýrům. Najdete v něm spoustu vápníku, minimum tuku a potřebné proteiny pro vaše tělo. Sýr Halloumi je skvělou volbou na letní grilování a lehké večeře zejména pro ty z vás, kteří se snaží zhubnout.

Olivy s cottage sýrem jsou skvělým zdrojem bílkovin a vitamínů.

4. Salát s olivami a cottage sýrem

Nakrájet zeleninu na kostičky, přidat černé olivy a dochutit dle vašich chuťových pohárků zvládne každý! Na závěr promíchat s jedním kelímkem sýru cottage a je to! Rychlá, lehká letní večeře je na světě.

Proč jíst cottage?

Cottage sýr je skvělá nízkokalorická volba, kterou si můžete dopřát i při hubnutí. Díky vysokému obsahu proteinu dokáže udržet pocit hladu na uzdě a omezí chuť na sladké. Sýr cottage je velmi oblíbený zejména u sportovců, a to proto, že obsahuje kasein a díky tomu pomáhá budovat svalovou hmotu a udržet si váhu. Sýr cottage můžete využít nejen do salátu, ale i jako zdravější verzi dresingu, do dezertů, na pečení, nebo ho použijte místo jogurtu či tvarohu.

Proč jíst olivy?

Olivy jsou vitamínová a minerální bomba! Obsahuji vitamíny E, A, K, D, minerály jako draslík, železo, jód a sodík, poskytují nám také spoustu vlákniny a zdravé tuky. Ne každému, pro jejich specifickou chuť, olivy chutnají. Můžete je tak nahradit olivovým olejem, kterým si zakápnete třeba salát. Obsahuje totiž stejné množství prospěšných látek jako olivy čerstvé. Tuky z oliv pomáhají bojovat proti cholesterolu a napomáhají spalování tělesného tuku. Hodí se tak skvěle i do diety, a pokud držíte jeden z našich dietních plánu, můžete si vychutnat olivy již od 1. kroku diety!

Plněná krůtí roláda jako lehká večeře při hubnutí.

5. Krůtí roláda s jarní cibulkou a sušenými rajčaty

Šťavnatá krůtí roláda plněná směsí z jarní cibulky, česneku, sušených rajčat a oliv je dalším skvělým tipem na lehkou večeři. K roládě už není třeba vymýšlet žádné složité přílohy, bohatě stačí plátek rolády položit na lístky čerstvého salátu s cherry rajčátky a balsamicem. Mňam!

Proč jíst jarní cibulku?

Jarní cibulka je velmi bohatá na vitamíny a minerály. Obsahuje vitamín C, B, A a K. Důležitý je i obsah kyseliny listové, hořčíku, draslíku, železa, jódu nebo vápníku. Jarní cibulka má také antibiotické a antibakteriální účinky, prospívá trávicímu traktu, působí blahodárně na srdce, krevní tlak a dýchací cesty.

Proč jíst sušená rajčata?

Někdo by si mohl myslet, že sušená rajčata ztrácí sušením na své nutriční hodnotě, ale opak je pravdou. Ať už čerstvá nebo sušená, rajčata v sobě obsahují velmi prospěšnou látku a tou je lykopen – antioxidant, který působí jako prevence před vznikem rakoviny a chrání před negativním vlivem UV záření. Sušená rajčata obsahují až desetkrát více lykopenu než ta čerstvá! Kromě toho rajčata obsahují spoustu vitamínů (C, B, E, K) a minerálů (hořčík, draslík, železo, vápník).

Je libo keto večeře?

Hlavní jídlo z kvalitních surovin máte vždy po ruce. 

Ani minuta času nazbyt? Nevadí! Vyzkoušejte naše KetoDiet hotová jídla, která stačí ohřát v mikrovlnce a za 5 minut máte hotovo. Hotová jídla můžete již od 2. kroku diety jako náhradu za jedno jídlo bohaté na bílkoviny.

Ochutnejte třeba:

Oběd si můžete vzít kamkoliv s sebou, na dovolenou, na výlet, do práce nebo služební cestu. Vždy máte po ruce vyváženou porci bílkovin z kvalitních surovin.

Pokud jste již všechny recepty vyzkoušeli, nebo jste si svůj recept nevybrali, nevadí! Prohlédněte si náš keto receptář, kde najdete desítky dalších keto a low carb receptů od 1. kroku diety, až po skončení diety. Dieta už nebude nuda!

Autor: Aneta Šindelářová

Foto: KetoDiet, Unsplash

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potřebujete poradit?

Obraťte se na naše zákaznické oddělení. Jsme vám k dispozici.

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

Odesláním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů