Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci
Plováček - BLACK FRIDAY (23.11. - 29.11.)

3 benefity běhu, kvůli kterým se vyplatí nepřestávat ani za chladného počasí

Hledáte pohyb, se kterým se rychle a účinně hubne, ale zajímá vás taky, jak se dostat do psychické pohody? Nemusíte trávit hodiny týdně cvičením, které vás nebaví, ani není nutné hned 2x denně meditovat. Pojďte na to přirozeně. Zhubněte a zklidněte hlavu naráz díky běhání. Běhání vas postupně dovede ke štíhlejší postavě, pochopení sebe sama i jednání ostatních. Jak je to možné?

 

Napadlo vás někdy, že na běh nemusíte nahlížet jen jako na sport? Kromě toho, že vám skvěle vytvaruje postavu a zlepší kondici, se může stát i prostředkem k najití cesty k sobě samým. Nejsem žádná esoterická bytost, ale věřím, že to funguje. Mám to na sobě totiž odzkoušené. Přes využití síly tzv. mindfulness, neboli vědomí přítomného okamžiku bez posuzování, se můžete při dlouhém klidném běhu dostat až ke stavu „denního snění“, které vám pomůže v mezilidských vztazích. Pojďme to vzít bod po bodu.

 

Štíhlejší, pevnější postava a extra kondice

Prvoplánová a neoddiskutovatelná výhoda pravidelného běhání je, že vám pomůže zhubnout a následně štíhlejší postavu taky udržet. Navíc si výrazně zlepšíte kondičku. Je prakticky jedno, jestli běháte ráno nebo večer, nalačno nebo raději najezení. Hlavní je mít chuť a čas na alespoň dva třičtvrtěhodinové výběhy za týden. Když poběžíte kratší dobu, také se to počítá, ale vyplatí se ještě chvíli vydržet, aby se vám spalování tuků správně nastartovalo. Běhání patří mezi tzv. kardio cvičení neboli aerobní sporty. Aby byl váš pohyb při hubnutí maximálně účinný, je fajn běh doplnit ještě nějakou anaerobní aktivitou, jako je trénink ve fitku s činkami nebo vlastní vahou, pilates, jóga, nebo v posledních letech oblíbený pole dance.

 

Víte, že pohyb tvoří při hubnutí 30 % úspěchu?

Abyste pro shazování kil udělali maximum, je kromě pravidelného pohybu potřeba upravit jídelníček. Ten má na hubnutí lví podíl. A jak takový jídelníček na hubnutí sestavit? Pokud si nevíte rady, obraťte se na naše výživové poradkyně, nebo si vyberte jeden z předem poskládaných dietních plánů. Usnadní vám práci.

 

Nová perspektiva! Poznání sebe sama

A teď už k novému úhlu pohledu. V dnešní přestimulované době je zvlášť obtížné najít si chvíli pro sebe a vnímání našeho nejbližšího okolí. Zkuste při svém příštím výběhu aplikovat tzv. vědomý běh. Co tím myslím? Zapomeňte jednou na tempo, počet uběhnutých kilometrů a spálených kalorií. Buďte všímaví a vnímaví. Všímejte si všeho, co se kolem vás šustne. Pestrých barev přírody, které vám podzim, později i zima nebo jaro přinesou. Vnímejte vzduch, který dýcháte. Kapky deště, pokud vás od běhu neodradí ani lehké mrholení. Zemi, na kterou dopadá každý váš krok. Usmějte se na míjejícího běžce, cyklistu nebo maminku s kočárkem. Oplatí vám to a oba budete mít rázem hezčí den. Vědomý běh vás tak na chvíli vytrhne od reality a vy se po něm vrátíte s novým pohledem na svět, na sebe sama a v ještě větší euforii než obvykle.

Dejte nám vědět na  Facebooku nebo  Instagramu, jaký jste z prvního vědomého běhu měli pocit.

 

Zhubněte a srovnejte myšlenky vědomým běhemAha momenty! Porozumění ostatním

Po vědomém běhu můžete zajít ještě dál. Avšak tento způsob praktikujte jen v přírodě nebo na méně frekventovaných stezkách. Nehodí se pro běhání po městě, u silnice nebo v davu dalších nadšenců. Základem je totiž úplně vypnout. Být jen se sebou a svými myšlenkami. Tím přepnete do fáze denního snění, odborně také dmn (default mode network). Jakmile se od vědomého myšlení vzdálíte, odpočine si a vy nenuceně dojdete k tzv. aha momentům. Tento odstup vám totiž pomůže k jinému vnímání reality. Lépe pochopíte jednání vás samotných, ale i reakce druhých. Prakticky nevědomky si rozeberete prožité situace, případně i konflikty znovu, čímž jim přestanete dávat původní váhu. Navíc z čista jasna pochopíte druhou stranu. Leckdy zjistíte, že ona situace nebo roztržka nebyla útokem na vás, jen jiným pohledem na věc. A to vše díky vašemu chvilkovému „vypnutí“.

Bojíte se vypnutí praktikovat při běhání? Nevadí. Dopřejte si patnáctiminutovku na lavičce kousek od domu hned po doběhnutí. Poslouží vám jako pomocník při protažení svalů po tréninku a následně si na ní urovnáte myšlenky. Nechte svou mysl nudit se! Doma vaše čtvrthodinka pro sebe navíc nikoho nezabije a pro vás bude k nezaplacení.

Žádné chytré hodinky, sporttestery ani bezdrátová sluchátka nejsou třeba. Vybíháme?

 

Autor: Nikola Nevečeřalová
Foto: Nikola Nevečeřalová

 

Díky ničím nerušenému běhu budete i odolnější vůči stresu, protože ten ke zdravému hubnutí nepřispívá. Více se o účincích stresu na naše tělo dočtete v tomto článku.

 

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potřebujete poradit?

Ozvěte se nám a my vám poradíme jak zhubnout.

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

Odesláním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů