Desatero spokojeného KetoDieťáka

30. 1. 2024Tento článek vám zabere 6 min čteníTereza Břízová

Začínáte s námi hubnout? Sepsali jsme pro vás 10 klíčových bodů, díky kterým hladce projdete celým dietním plánem. Projděte si je a nic už vás během hubnutí nevykolejí.

Desatero KetoDiet – žena si zapisuje poznámky.

1. KetoDiet produkty můžu mezi sebou volně kombinovat

Zaměňujte jídla z modré řady Original tak, jak na ně máte chuť. Váš den v prvním kroku dietního plánu může vypadat třeba takhle:

  • Snídaně: proteinová kaše s malinovou příchutí
  • Svačina: proteinový nápoj meruňka a mango
  • Oběd: proteinové fusilli se špenátem a s žampiony
  • Svačina: proteinová ledová káva
  • Večeře: proteinová polévka hovězí s nudlemi
  • Snídaně: proteinový pudink s chutí karamelu
  • Svačina: 2 proteinové tyčinky čokoláda
  • Oběd: proteinová omeleta s cuketou a pórkem
  • Svačina: proteinové smoothie pomeranč
  • Večeře: proteinový chléb s máslem, avokádem a bylinkami

Přihlaste se do svého zákaznického účtu, kde najdete ke stažení vzorové jídelníčky pro všechny dietní plány.

Přihlásit se

2. Jím pravidelně 5× denně a nešidím se

Když vám vyjdou rozestupy mezi jídly na cca 3 hodiny, bude to ideální.

  • Pokud byste v přestávkách měli hlad, mějte po ruce zeleninu nebo oříšky a klidně uzobávejte.
    • Nad rámec diety můžete ještě až 2 bílky denně nebo také vývar doplněný o povolenou zeleninu.
  • Jestli do sebe naopak nemůžete další porci dostat, nenuťte se do ní nutně na čas. Počkejte, až vám vyhládne, a klidně pět denních porcí „smrskněte” do tří. Nic ale nevynechávejte.

3. Nezapomínám na povolenou zeleninu

Můžete jí sníst až 500 g každý den. Doplní vám vlákninu, vitamíny a minerály. Dejte si ji kdykoliv během dne – mezi jídly, ale klidně i jako oblohu třeba k obědu a večeři. Syrovou i upravenou (vařenou, pečenou, grilovanou, restovanou). Umíchejte si svůj mix z povolené zeleniny.

 

Pár zeleninových receptů pro inspiraci

4. Nebojím se zdravých tuků

Bez tuků se neobejde žádný jídelníček, ani ten dietní. Zdravé tuky podporují vstřebávání vitamínů. Mají vliv na správné fungování hormonálního cyklu i na chod orgánů. Jejich nedostatek může vést ke snížení kvality vlasů, nehtů a pleti.

Zdravé tuky v Keto dietě:

Oleje

(až 3 lžíce)

  • dýňový olej
  • kokosový olej
  • olivový olej
  • řepkový olej
  • slunečnicový olej

Másla

(1 lžíce)

  • máslo
  • přepuštěné máslo ghí
  • arašídové máslo
  • ořechová másla

Ořechy

(mix až 25 g)

  • mandle
  • lískové ořechy
  • vlašské ořechy
  • strouhaný kokos
  • para ořechy

Semínka a další

(2 lžíce, pokud není uvedeno jinak)

  • dýňová semínka
  • chia semínka (1 lžíce)
  • konopná semínka
  • lněná semínka (drcená)
  • slunečnicová semínka
  • mák (1 lžíce)
  • ¼ avokáda

Každý den si dopřejte tuk z každého sloupečku. Pokud některý z tuků vynecháte, navyšte ty, které máte k dispozici.

KetoDiet sirup bez cukru – příchuť pomeranč

5. Dodržuji pitný režim

Voda hydratuje organismus a odplaví z těla škodliviny. Čistá voda nemá žádné kalorie a neobsahuje žádné cukry.

Denně vypijte 30–40 ml vody na 1 kg své hmotnosti. Nedohánějte pitný režim večer, ale rozvrhněte si příjem tekutin do celého dne. Jestli vám samotná voda nejede, ochuťte ji plátkem citronu, snítkou máty nebo třeba povoleným ovocem.

Hned od začátku diety si do vody můžete přidat některý z nápojů bez cukru. Máme pro vás spoustu příchutí. Pitný režim už nikdy nebude nuda!

6. Nevážím se každý den a s nikým se nesrovnávám

Jako nejsou dva lidé stejní, tak nebude stejné ani jejich hubnutí. Záleží na mnoha faktorech. Do procesu vstupuje pohlaví, věk, dietní historie, ale také počáteční váha. Obecně platí, že čím víc máte tukových zásob, tím snadněji je pravděpodobně budete shazovat.

Naši výživoví poradci doporučují nestoupat pravidelně na váhu, ale měřit si úbytky v centimetrech.

7. Sportovat můžu kdykoliv, ale poslouchám své tělo

Chcete své hubnutí podpořit pohybem? My jsme rozhodně pro. Přihazujeme pár tipů, jak to vzít za správný konec:

  • V 1. kroku dietního plánu se vyhýbejte vysoce intenzivnímu pohybu. Klidně mrkněte na článek Můžu sportovat od 1. kroku?, kde vám prozradíme, proč tomu tak je.
  • Začněte mírným, déletrvajícím pohybem (chůzí, plaváním, jógou, jízdou na kole).
  • Posilujte s vlastní vahou. Máme pro vás 4 účinné cviky přímo od trenérů.
  • Hýbejte se alespoň třikrát v týdnu, aby vaše snaha měla požadované účinky.

Cvičení během KetoDiet – Kondiční trenéři ukazují, jak správně dělat dřep.

S kondičními trenéry jsme probrali, jak začít sportovat. V článku najdete i užitečné sportovní desatero, které vás zaručeně zvedne ze židlí.

8. Dobrá psychika je základ – jsem v pohodě a nestresuji se

Tuk si při dlouhodobém stresu tělo ukládá přednostně do oblasti břicha, a navíc dochází k úbytku svalové hmoty,“ přibližuje tenhle nežádoucí stav pedagožka lékařské fakulty a odbornice na výzkum metabolismu Mgr. Pavla Staňková, Ph.D.

Jestli k vaší nepohodě přispívá právě snaha zhubnout, pomůže:

  • nevážit se každý den, sledovat spíš úbytek centimetrů,
  • nešidit se na bílkovinách, zelenině ani zdravých tucích,
  • neporovnávat se s ostatními,
  • najít si něco, co odvede vaše myšlenky jinam (sport, procházku se psem, ale i knížku nebo kávu s kamarádkou).

9. Dokončím všechny 3 kroky dietního plánu, aby nenastal jojo efekt

To, že po keto dietě zákonitě přijde jojo efekt, je jedním z nejčastějších omylů. Dietní plány jsou postavené tak, abyste se opětovnému přibrání na váze vyvarovali. Stačí jen respektovat jednoduchá pravidla:

  • V prvním kroku hubnete nejrychleji. Jeho výsledek vás může uchlácholit a další pokračování diety vám pak přijde zbytečné. Vždyť už jste zhubli, tak proč ji držet dál? Jenže to by byla chyba!
  • KetoDiet je postavená na třech krocích. Během nich sacharidy v jídelníčku navyšujete pozvolna a tělo si na ně přirozeně přivyká. Nemá pak tendenci zmatkovat z náhlých změn jídelníčku a ukládat si zásoby na horší časy.
  • Rychlé hubnutí není příčinou jojo efektu. Ten způsobuje jediná chyba. Vyvarujte se jí a nové křivky vám vydrží dlouhodobě.

Pro snadný přechod k podietní stravě pro vás máme spoustu low carb potravin (pečivo, tortilly, müsli, špagety, lasagne, lívance a mnoho dalšího). Poznáte je už během třetího kroku. Mějte je po ruce i po dietě. Jsou z těch nejlepších surovin a udrží vás ve formě.

Low carb lívance a vafle KetoDiet vás udrží ve formě dlouhodobě
Pavlína Kosťová a Kristýna Hanauerová z výživové poradny KetoDiet

10. Když si nevím rady, zavolám nebo napíšu do KetoDiet poradny

A to není vůbec žádná ostuda, naopak! Měsíčně na naše výživové poradkyně míří zhruba 2 000 otázek a žádná nezůstane bez odpovědi.

  • Někdo si není jistý, jak vůbec s dietou začít a zda je pro něj.
  • Jiný váhá nad tou či onou potravinou.
  • Další ztrácí motivaci a potřebuje nějaký fígl, jak ji znovu najít.
  • Někteří zhřeší a mají strach, jestli nepřijde celý dosavadní průběh vniveč.

Výživová poradna KetoDiet

  • Je tu pro vás zdarma každý všední den od 8 do 16 hodin.
  • Využijte chat v pravém dolním rohu stránky, e-⁠mail poradna@ketodiet.cz nebo telefon +420 234 726 926.
  • Odpovídat vám budou Kristýna Hanauerová nebo Pavlína Kosťová. Obě jsou součástí týmu KetoDiet už nějaký ten pátek. Mají spoustu zkušeností a nekonečnou empatii. S důvěrou se jim svěřte.

Foto: Depositphotos, KetoDiet

Tenhle článek stojí za sdílení!

Tereza Břízová copywriter KetoDiet

Jako správný copywriter zásobuje náš blog novinkami ze světa proteinové diety, rozhovory o hubnutí a články z oblasti aktivního životního stylu.

Nenašli jste v článku, co potřebujete vědět?

Mrkněte do nejčastějších otázek. Dozvíte se tam spoustu užitečných informací o průběhu diety, ale i o řadách našich produktů nebo o tom, proč je fajn mít u nás zákaznický účet.
Prohlédnout otázky a odpovědi

Keto svět jako na dlani. Ve vašem e-⁠mailu.

Recepty, novinky a tajné akce.

Nebojte, žádný spam a všeho s mírou.

Odesláním e-⁠mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů