KetoDiet exploze cen až –50 %

Exploze cen!

Chyťte do neděle srdcovky v akci.

Mrkněte sem

3 osvědčené tipy, jak zhubnout stehna

20. 6. 2023Tento článek vám zabere 7 min čteníJiří Skála, Tereza Břízová, Žaneta Čermáková

Kraťasy a krátké sukně – pro jedny vítané odlehčení, pro druhé noční můra. Odhalí totiž kila navíc i pomerančovou kůži stehen, která byla přes zimu bezpečně schovaná pod dlouhými kalhotami. Pojďme se společně podívat, jak stehna účinně zhubnout.

Jak zhubnout stehna – 3 osvědčené tipy

Zkusme hned dopředu rozklíčovat, co je vaším „kamenem úrazu”.

Chci poradit, jak zhubnout nohy

Podstatou hubnutí jakékoliv části těla je snížit celkový poměr tuku v těle. Chcete-li se zaměřit na hubnutí konkrétní části (např. stehen, břicha nebo boků), přirozenou cestou toho jen stěží docílíte. Zpevnit je ale zvládnete. Poradíme, jak na to.

3 tipy, jak posílit stehna

1. Zaměřte se na pestrý a vyvážený jídelníček

Ten by měl zahrnovat především kvalitní bílkoviny, vlákninu a zdravé tuky.

Bílkoviny neboli proteiny – jsou základní stavební jednotkou našeho těla. V porovnání se sacharidy a tuky vás zasytí na delší dobu. Jsou bohatě zastoupené například ve vejcích, v mase, mořských plodech nebo třeba tvarohu. Pro inspiraci se podívejte na nejlepší zdroje bílkovin a jejich význam v jídelníčku.

Vláknina – ta rozpustná na sebe váže vodu a zvětšuje tak svůj objem. Tím vyvolává pocit sytosti. To je při hubnutí skvělá vlastnost, co říkáte? Najdete ji především v zelenině, ovoci, ovesných vločkách apod. Nerozpustná vláknina přispívá správnému trávení. Je obsažená v celozrnných obilovinách, v luštěninách, semínkách, ořeších apod. Oba druhy vlákniny ve svém jídelníčku kombinujte. 

Zdravé tuky – že vám tuky do zdravého jídelníčku nesedí? Opak je pravdou. Sáhněte po těch zdravých. Kromě energie vám dodají i řadu prospěšných látek (vitamínů, minerálů nebo třeba omega-3 mastných kyselin). Jejich zdrojem jsou ořechy, semínka, avokádo, oleje, vejce, ale také kvalitní mořské ryby.

Jak zhubnout stehna – vyvážený jídelníček pomůže

2. Cviky na vnitřní stranu stehen

Jak zhubnout na stehnech a zadku – 3 osvědčené cviky na vnitřní stranu stehen a zadek doporučuje fitness trenérka Žaneta Čermáková.  

Sumo dřepy

Intenzivní cvik, ke kterému vám bude stačit vlastní váha.

Jak na to?

  • Základem je široký rozkročný postoj.
  • Špičky směřují mírně od sebe. Kolena jsou lehce pokrčená, záda zpevněná.
  • Uděláme klasický dřep. Při pohybu dolů se nadechujeme.
  • Ve fázi podřepu zvedneme paty.
  • Paty položíme zpět na podložku.
  • S výdechem se zvedáme.

Co si pohlídat: Nehrbíme se, páteř by měla být rovná.

Sumo dřepy cvičíme ve 3 sériích po 20 opakováních.

Hip thrust neboli zvedání pánve

Hodit se vám bude overball. Jestli ho doma nemáte, vezměte si třeba menší polštářek.

Jak na to?

  • Lehneme si na záda na podložku, pokrčíme kolena.
  • Mezi pokrčená kolena vložíme overball (polštářek).
  • S výdechem zvedneme pánev a přitiskneme kolena k sobě.
  • Plynulým pohybem položíme pánev zpět na podložku.

Co si pohlídat: Neprohýbáme se v bedrech, žebra držíme schovaná.

Hip thrust cvičíme ve 3 sériích po 20 opakováních.

Výpady do strany

Cvik s vlastní vahou, který posílí stehna i hýždě

Jak na to? 

  • Postavíme se a nohy rozkročíme zhruba na šíři boků. 
  • Ruce dáme v bok, případně spojíme před hrudníkem. 
  • Hýždě směřují vzad (jako bychom chtěli dosednout na nějakou židličku), jednou nohou vykročíme do strany. 
  • Druhou, stojnou nohu ohneme v koleni a klesneme dolů. 
  • Po narovnání nohy vystřídáme. 

Co si pohlídat: Máme narovnaná záda. Pohyb děláme plynule, nespěcháme. 

Výpady opakujeme na každou stranu 20krát.

 

Nic nežeňte do extrémů. I když jsou stehna vaší problémovou partií, rozložte si workout tak, abyste posílili i další části těla.

Tip, jak nejlépe zhubnout stehna

  • Máte-li na stehnech přebytečný tuk, zařaďte vedle silového cvičení i kardio trénink (např. rychlou chůzi, běh, plavání nebo jízdu na bruslích).  
  • Oba typy tréninků střídejte a cvičte pravidelně, tedy 3–4krát týdně po dobu alespoň 45 minut. 
  • Přidejte HEAT spalovač tuků pro podporu hubnutí i kvalitnější regeneraci.

3. Pitný režim a dostatečný spánek jsou základem

Aby se škodliviny dostaly z těla ven, je potřeba dostatečně pít.

To znamená, že na 1 kg vaší tělesné hmotnosti vypijete 30–40 ml tekutin.

Sepsali jsme pro vás tipy, jak si zpříjemnit pitný režim. Dozvíte se v nich mimo jiné, jak ochutit čistou vodu, aby vám chutnala, ale také to, co se do pitného režimu (ne)počítá.

Nepodceňujte ani kvalitní spánek. Je:

  • základem regenerace organismu,
  • posiluje imunitní systém
  • a ovlivňuje i tělesnou hmotnost. Mrkněte, proč má spánek a hubnutí mnoho společného.
Jak rychle zhubnout stehna i další části těla

Jak rychle zhubnout – stehna, ale i další části těla

Představte si, že vám někdo řekne: Chci přibrat, ale jen na nohách. Začnu víc jíst a budu se méně hýbat. Takové myšlence se nejspíš začnete smát. Dotyčný bude přece tloustnout rovnoměrně, nejen na nohách. A teď si vezměte, že chcete zhubnout nohy. Nebo ještě konkrétněji – zhubnout vnitřní stehna. Jedná se o ten samý případ, jen v opačném gardu. 

Možná jen potřebujete svá stehna zpevnit. Třeba se ale chcete zbavit nadbytečných kil tak nějak celkově – ze stehen, boků, břicha.

Hubněte rychle a bez hladovění

Pokud vás trápí nadváha, proteinová dieta je skvělým odrazovým můstkem, jak s ní zatočit. S její pomocí se dostanete do kalorického deficitu (víc energie vydáte, než přijmete). Rychle nastartujete své hubnutí. Naučíte se:

  • pravidelně jíst a vybírat potraviny, po kterých se nepřibírá,
  • zařazovat do své stravy dostatek zeleniny bohaté na vlákninu, vitamíny a minerály,
  • dostatečně pít,
  • a s ubývajícími kily se začnete i pravidelně hýbat – s větší lehkostí i lepším pocitem ze sebe samých.
KetoDiet proteinová kaše s jablky a skořicí

Jak začít s hubnutím a co vás čeká?

Než se pustíte do hubnutí, zjistěte, jak velkou nadváhu máte. Že to takhle z fleku nevíte? To vůbec nevadí. Vyplňte naši BMI kalkulačku, poradí vám.

Vypočítat BMI

Příběhy zákazníků, kteří s námi zhubli

Sepsali jsme pro vás 10 kroků, které jsou předpokladem rychlého hubnutí.

Jak zhubnout stehna – za týden, či dokonce přes noc?

I s takovým přáním se občas obracíte na naši výživovou poradnu. Čarovat bohužel neumíme. Poradit a motivovat ale ano. Naše odbornice na výživu jsou tu pro vás zdarma – ptejte se na cokoliv, co vás v souvislosti s hubnutím zajímá. 

Na výživovou poradnu

Časté dotazy k hubnutí stehen

Jak zhubnout stehna?

Při hubnutí jakékoliv části těla je potřeba snížit celkové procento tuku v těle. Hubnout budete tedy komplexně. Stehna můžete posílit a zpevnit správně zacíleným cvičením v kombinaci s odlehčeným jídelníčkem.

Jaké jsou cviky na vnitřní stehna? 

Hned 3 takové vám představila fitness trenérka. Jsou to sumo dřepy, zvedání pánve a výpady do strany. Důležitá je trpělivost, pravidelnost a správné provedení.

Jak rychle zhubnout stehna? 

S proteinovou dietou se brzy dočkáte rychlých výsledků. Vyberte si vhodný dietní plán a začněte hned. Když přidáte pohyb, vaše hubnutí bude rychlejší a v konečném důsledku i efektivnější.

Můžu zhubnout stehna bez cvičení? 

Zhubnout ano. V průběhu proteinové diety není cvičení podmínkou. Jestli ale chcete mít svá stehna pevná, pak pohyb přidejte. Najděte si takový, který vám sedne. Ideálně kombinujte kardio a silový trénink.

Foto: Shutterstock, KetoDiet

Tenhle článek stojí za sdílení!

Jiří Skála výživový poradce a produktový specialista KetoDiet

Výživový poradce a kondiční trenér v jedné osobě. Zodpovědně rozšiřuje náš sortiment o nové produkty a píše články z oblasti zdravého životního stylu.

Tereza Břízová copywriter KetoDiet

Jako správný copywriter zásobuje náš blog novinkami ze světa proteinové diety, rozhovory o hubnutí a články z oblasti aktivního životního stylu.

Žaneta Čermáková e-mailingová specialistka KetoDiet

Sportovkyně tělem i duší zodpovědná za vše, co od nás přistane ve vaší e-⁠mailové schránce. Osvědčený rádce v oblasti zdravého životního stylu.

Předchozí článek

Stehna vás tolik netrápí, zato boky! I na tuhle problémovou partii jsme se zaměřili.
Jak zhubnout boky

Protein rovnou do e-⁠mailu

Recepty, novinky a tajné akce.

Nebojte, žádný spam a všeho s mírou.

Odesláním e-⁠mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů