Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci
Plováček - Zdravá snídaně KetoLife 4 nové sady 10. 8.

Jak si užít letní party, i když jste na dietě

Léto se rozjíždí a váš diář je čím dál nacpanější (hlavně co se posezení na restauračních zahrádkách a víkendových grilovaček týče). Dost bylo nervozity. Vy letošním party maratonem proplujete bez výčitek – a hlavně nepřiberete ani gram tuku navíc!

 

1. Preventivně ven!

To, že se zase můžete zcela legálně scházet s přáteli, není po měsících karantény úplná samozřejmost. Tak ať vás ani nenapadne, že pozvání na sobotní sraz s nimi z jakéhokoliv důvodu odmítnete. Setkání, která se uskuteční pod širým nebem, mají totiž kromě benefitů sociálních i ty zdravotní! Nejenže se vám v krvi působením slunečních paprsků rozproudí hormony štěstí, ale také tělu dodáte potřebnou dávku blahodárného vitaminu D (a toho má většina Středoevropanů nedostatek). Mimochodem, stačí dvacetiminutovka na sluníčku, proto i kdybyste dorazili „jen na otočku“, ušetří vám tahle příjemná zastávka minimálně cestu do lékárny.

 

2. Nemůžete jíst vůbec nic? Tak se aspoň držte své strategie.

Už pár týdnů jedete na jídelníčku, který je pro vás z nějakého důvodu zásadní (jste v určité fázi diety, anebo vám to nařídil doktor)? Tady není co řešit, plnohodnotně se před odchodem z domu najezte. A aby vás na akci nic nezdravého neohrožovalo, psychologové radí: Zaměřit se na lidi, ne na jídlo. Povídejte si s těmi, které jste už dlouho neviděli a které máte rádi. Seznamujte se, zaměstnejte mysl, aniž byste mysleli na to, jestli je zdejší raut bezlepkový, vegan nebo bez sacharidů. Šikovným pomocníkem pro takové případy je i sklenička čisté neperlivé vody do ruky či žvýkačka do pusy, ta vaše chutě na chvíli obalamutí. Anebo si nabídněte zeleninu, jako je brokolice, cuketa, salátová okurka, špenátové listy, zelí, zelená paprika nebo avokádo. Zelené poklady jsou cenným zdrojem vitaminů a díky sníženému obsahu sacharidů by ve vašem jídelníčku neměly napáchat žádnou škodu.

 

3. Připravit tělo a jedem!

Každý večer cvičíte jogínský pozdrav měsíci? Nechceme vás podceňovat, ale po bujarém večírku se ke svému rituálu těžko dostanete. Raději si dopředu přeorganizujte den, kdy vás akce čeká, a hned po probuzení si střihněte sérii pozdravů slunci. Zasršíte tak energií, i kdybyste se dostali do postele až za dalšího kuropění. A pokud už teď víte, že se večer nechcete omezovat, přidejte ke svému pohybovému standardu ještě kardio (do fitka se nehoňte, stačí, když si po obědě na půlhodinky osedláte kolo). Nebojte, jednorázové vybočení z rutiny vaši životosprávu neohrozí! Experiment vědců z Oregonské univerzity navíc ukázal, že mozek lidí, kteří si dopřávají zcela mimořádně, reagují na sváteční hody mnohem intenzivněji než těch, co hřeší denně. Svůj režim si tak občasným vyhozením z kopýtka ve finále upevníte.

 

4. Chytrý talíř

Bojíte se, že na flámu zhltnete cokoliv, u čeho se při družném hovoru zastavíte? I tady existuje obrana: Po příchodu si důkladně prohlédněte menu hostitele (klidně se ho ptejte, co všechno je nebo bude k mání) a naservírujte si na talíř jen to, o čem stoprocentně víte, že vaší životosprávě neuškodí. Svoji večeři tak budete mít plně pod kontrolou.

 

5. Tohle bude lepší než nic…

Dostali jste nehoráznou chuť na šťavnatý steak? Chybu ve zdravém grilování neuděláte kvalitním kuřecím nebo krůtím masem, které je bohaté na bílkoviny a podporuje růst svalové tkáně (ta zase chrání před jojo efektem). Dobrá bude i grilovaná kotleta nebo vepřová panenka. Jestli se podávají ryby, ani těmi nepohrdněte. Naopak se vyhněte bílému pečivu, těžké majonéze, hranolkům nebo grilovanému hermelínu! Chuť masa a její spalování bezpečně doplňují čerstvé bylinky, tzatziky nebo saláty.

KetoLife víno Cuvée - Jakostní víno s přívlastkem 2019A co alkoholické drinky? Ať už se napijete čehokoliv, počítejte s mohutným přílivem kalorií. Jestli se ale máte rozhodnout mezi vysokoglykemickým pivem, supersladkými koktejly a vínem, tak hlasujeme pro víno. Ovšem počítejte s tím, že dvoudecka vychází energeticky zhruba stejně, jako kdybyste spořádali zákusek z plnotučného tvarohu.

Lepší je vybírat nízkosacharidová vína bez zbytkového cukru. A jestli se nechcete vzdát letních drinků, avšak po alkoholu netoužíte, máme řešení v podobě osvěžujícího proteinového nápoje s příchutí Piňa Colada.

 

6. A vždycky je tu ještě možnost…

Ať už se chystáte kamkoliv, pravděpodobně se s organizátorem nebo některým z hlavních hostů dobře znáte. Proto jim předem klidně zavolejte a vysvětlete, že o jejich společnost přijít nechcete, ale ochutnávat nebudete. Pokud své přátele na situaci včas připravíte, máte šanci, že menu ještě podle vašeho přání rozšíří, anebo rovnou dostanete povolení donést si vlastní zásoby. A s tím už se pracuje mnohem lépe, co říkáte? Tak si to pořádně užijte!

 

Autor: Eva Šprincová

Foto: Unsplash

 

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potřebujete poradit?

Ozvěte se nám a my vám poradíme jak zhubnout.

Prodejní místa

KeetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

Odesláním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů