Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci
Plováček - NOVÝ PRODUKT - 3x ochucený proteinový nápoj + 1 bez příchuti ZDARMA

Jak (se) správně organizovat. Účinný manuál na doma, do práce i při hubnutí

Někdo se „manažerem“ narodí, jiní tomu musí jít trochu naproti. Ať patříte do jakékoli skupiny, následující řádky vás povzbudí a do nového lepšího roku vstoupíte se vztyčenou hlavou.

Poslední měsíce nebyly pro nikoho z nás jednoduché, ale blýská se na lepší časy. Buďte na nový rok připraveni a přivítejte ho s novým přístupem. Dejte svému životu řád. Jak na to? Je to snazší, než byste čekali.

 

Plánujte, zn. Detailně!

Vypadá to jednoduše, avšak zorgazinovat týden sami sobě, natož celé rodině dá zabrat. S naším stručným manuálem to ale hravě zvládnete. Pomozte si vychytávkami, jako jsou sdílené kalendáře (například „googlí), tabule všem na očích, ale i obyčejné seznamy úkoly (tzv. to do listy).

Doporučujeme si předně vytvořit velký souhrnný týdenní harmonogram. Buď v online, nebo fyzické podobě. Kdo má radši hmatatelný rozvrh, může využít barevné papírky a na ně psát jednotlivé aktivity. Každá barva pak bude mít svůj význam, např. typ aktivity – pracovní záležitost, osobní prostor, domácí práce, nebo můžete každému členu harmonogramu přidět jeho oblíbenou barvu.

Pravidelné krátké meetingy a přehled jsou základ

Kdy týdenní harmonogram připravovat? Možná vám teď zní směšně plánovat si rodinnou či partnerskou poradu, ale sednout si například každou neděli v podvečer na 15 minut před večeří a říct si, co důležitého je v příštím týdnu v plánu, se stane vítanou rutinou. Zvolte si jednoho zapisovatele, který pak všechny podstatné aktivity zanese ještě ten večer do vašeho sdíleného kalendáře nebo vyvěsí na tabuli. Tak budete mít pevný rozvrh váš i vašich blízkých neustále k dispozici.

„Když se naučíte správně plánovat, budete mít více času pro sebe.“

Velký harmonogram bude hrubým obrazem vašeho týdne. Svůj vlastní týdenní plán si nyní rozdělte na jednotlivé dny a ke každému dni si napište zdánlivě obyčejný seznam úkolů. Tzv. 'to do list' začínejte vždy „největším soustem“ a zakončujte aktivitou, na kterou se nejvíc těšíte. Čím dřív splníte náročné úkoly, tím víc času vám pak zbyde na příjemné věci.

Když se naučíte si své dny správně naplánovat, nejen že se vám bude večer klidně usínat, budete mít taky více času pro sebe. Svou hodinku či půlhodinku si ale do harmonogramu zaneste taky, ať na sebe nezapomínáte. Nenechávejte svou chvíli na náhodě. Vždycky bude potřeba zapnout pračku, vyklidit myčku, zkontrolovat úkol atp.

 


Ověřený tip! Na věcech nelpěte a nehromaďte je

Že spolu plánování a vlastnictví věcí nesouvisí? Na první pohled možná ne. Když ale kolem sebe budete mít spoustu (často nepotřebných) věcí, budou vás od vašeho plánu rozptylovat. Nenabádáme vás zbavit se veškerých hmotných vzpomínek, vůbec ne. Čas od času by ale nebylo od věci roztřídit šatní skříně, kuchyňské zásuvky či pracovní šanony, co říkáte? Vám i vašemu prostoru se pak mnohem bude lépe dýchat.


 

Jedna schopnost, multifunkční využití

Už jsme nakousli, že plánovat nemusíte jen pracovní záležitosti či domácí práce. Správně zorganizovat si můžete i osobní aktivity. Skvěle si tak sladíte svůj čas s všedními povinnostmi a co víc, budete mít o všem detailní přehled, ke kterému se můžete i kdykoli vrátit.

fdfadfg

Podrobná organizace času vám usnadní život. Ať už jde o sport, dietní jídelníček, nebo posezení s kamarádkou u kávy. Pokud je jedním z vašich nejdůležitějších předsevzetí zhubnout, dietní plán i rozvrh tréninků vaši snahu podtrhne a kila půjdou dolů snáz. Všechny úspěchy (ale i neúspěchy) si také zapisujte. Co takhle si pořídit motivační diář? Díky němu budete mít své seznamy úkolů, myšlenky, ale i tipy pro jednodušší a rychlejší hubnutí vždy po ruce.

 

Buďte (sami) k sobě upřímní, ale ne příliš tvrdí

Vytyčený plán se snažte dodržovat. Kdyby se však náhodou stalo, že daná událost nebo akce nemůže proběhnout, dejte to na vědomí všem zúčastněným. Včas! Předejdete tak poznámkám typu 'já jsem s vyzvedáváním syna z tréninku počítal' nebo 'já jsem na tu oslavu už jídlo objednal'.

Novoty se ne vždy setkají hned s úspěchem. Proto zkuste dát novému systému šanci minimálně po dobu pěti týdnů. Pokud by ale tento způsob plánování ve vaší domácnosti nezafungoval, netrapte se tím. Možná vám striktní harmonogram jednoduše nesedí. Buďte v první řadě vždy sami sebou.

Přejeme úspěšný nový rok!

 

Autor: Nikola Nevečeřalová
Foto: Unsplash, KetoDiet

 

Chystáte se v novém roce zhubnout? Přidáváme užitečné tipy, díky kterým konečně neztratíte motivaci.

 

Tenhle článek stojí za sdílení!

Podpora

Potřebujete poradit?

Ozvěte se nám a my vám poradíme jak zhubnout.

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

Odesláním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů