Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci
Plovacek - Akce 20% na proteinové nápoje
Poradíme vám, jak zhubnout 5 kg snadno a rychle. Začněte změnou jídelníčku.

Jak zhubnout 5 kg? Značka: Rychle!

O 5 kg víc, než byste si přáli. To nezní tak děsivě. Jenže už nedopnete oblíbené džíny a místo bikin koukáte po jednodílných plavkách? Poradíme vám, jak sebrat motivaci a mírné nadváhy se zbavit. Zhubnout 5 kg zvládnete hravě.

Podle výživové poradkyně Martiny Dvořákové je důležitější úbytek v centimetrech než v kilogramech.

Chci zhubnout 5 kg

Už jste si tenhle cíl někdy vytyčili? Číslo na váze je jako magie. Když se pohne směrem dolů, dokáže doslova divy. Zlepší náladu, motivuje, posouvá nás blíž k cíli. Běda ale, když neklesá nebo dokonce roste. Známe to nejspíš všichni.

Plán je pak jasný: Změnit životní styl a zhubnout. Nejlépe hned. To je přesně doba, kdy začínáme cvičit, běhat, držíme dietu nebo dokonce hladovíme. Po týdnu stoupneme na váhu znovu. V nohách 15 kilometrů a žaludek sevřený hladem, to se přece musí někde odrazit! Jenže hmotnost neklesla ani o gram.

A tak se dostáváme do začarovaného kruhu, ve kterém jedno předsevzetí střídá druhé. Když to nevyšlo od pondělí, Nový rok to jistí.

Pokud chcete rychle zhubnout, vytvořte si přiměřený kalorický deficit a dbejte na dostatečný příjem bílkovin.

Jak z toho ven a konečně zhubnout?

Jak zhubnout 5 kg za týden?

Na naši výživovou poradnu často směřujete dotazy typu Jak zhubnout 5 kg za týden? nebo Jak zhubnout 5 kg za 3 dny? Pokud čekáte zázraky na počkání, budete zklamaní. Jak říká náš výživový poradce Jiří Skála: „Pokud jste se ke svému tělu chovali 20 let nevhodně, nemůžete přeci čekat, že vám během 14 dnů odpustí.“

Reálné cíle = základ úspěchu

Podstatou hubnutí je vytvořit si kalorický deficit. To znamená, že výdej energie by měl být vyšší než příjem (zjednodušeně spálíte víc kalorií, než přijmete). Důležité přitom je dbát na dostatečný příjem bílkovin.

Bílkoviny ochraňují svalovou hmotu, kterou je potřeba si zachovat i v průběhu hubnutí. Ze všech makroživin mají navíc bílkoviny nejvyšší sytící efekt, což je vlastnost, kterou při hubnutí jednoznačně oceníte.

Jak zhubnout 5 kg – jídelníček

Jídelníček na hubnutí můžete postavit na proteinových jídlech a nápojích KetoDiet.

Výhody keto diety:

Nemusíte nad ničím přemýšlet – Množství makroživin (bílkovin, sacharidů a tuků) na den je nastavené tak, že dojde k efektivnímu spalování tuků.

Svému tělu dodáte kvalitní bílkoviny, vitamíny a minerály potřebné k tomu, aby v průběhu hubnutí nestrádalo.

Tři spolehlivé kroky ke změně – Sacharidy navyšujete postupně. Nejde o žádné hladovění, po kterém by zákonitě následoval jojo efekt. Cílem je naučit se jíst pravidelně a hmotnost si udržet dlouhodobě. Podívejte se, jak keto dieta funguje.

Rozmanitý jídelníček – Abyste se na své jídlo těšili! Ke snídani voňavá kaše, ke svačině ovocné smoothie, k obědu těstoviny se zeleninou, odpoledne nadýchaný croissant a večer třeba sytá polévka. Nebo úplně jinak. Záleží jen na vaší chuti. A ta je u našich jídel skvělá. Podívejte se na recenze KetoDiet.

Snadná příprava – Šetříme čas. Naše jídla si pohodlně nachystáte i v práci nebo na dovolené.

Proteinové nápoje, pečivo i dezerty mají snížený obsah sacharidů a hubnutí s nimi je rychlé a účinné.

Dietní plány

Zhubnout za krátkou dobu vám pomohou naše dietní plány. Můžete si vybrat ze tří:

S dietním plánem BASIC zhubnete efektivně a rychle z nízké nadváhy díky proteinovým jídlům a nápojům. BASIC pro nízkou nadváhu Délka trvání je 3× 2 týdny
S dietním plánem MEDIUM zhubnete efektivně a rychle ze střední nadváhy díky proteinovým jídlům a nápojům. MEDIUM pro střední nadváhu Délka trvání je 3× 3 týdny
S dietním plánem INTENSE zhubnete efektivně a rychle z vysoké nadváhy díky proteinovým jídlům a nápojům. INTENSE pro vysokou nadváhu Délka trvání je 3× 4 týdny
Vybrat dietní plán
Spočítejte si svůj BMI index pomocí BMI kalkulačky a zjistěte, jak jste na tom s nadváhou.

Pokud si nejste jistí, jak vysoká je vaše nadváha, pomůže vám naše BMI kalkulačka. Vyplněním pár údajů získáte hodnotu svého BMI a v případě nadváhy také doporučení vhodného dietního plánu. Zkuste to.

BMI kalkulačka

Podívejte se, co budete jíst při proteinové dietě, a přesvědčte se, že účinné hubnutí není o hladovění, ale o pravidelném jídelníčku se správným poměrem bíklovin, sacharidů a tuků.

Výživové specialistky Kristýna a Pavlína jsou tu pro vás zdarma každý všední den a poradí, jak zhubnout 5 kg.

Výživová poradna

Každý den naše výživové poradkyně odpovídají na to, co vás o keto dietě zajímá. Dotazy se často týkají váhového úbytku za určitý časový úsek:

  • Jak zhubnout 5 kg za pár dní?
  • Jak zhubnout za tři dny?
  • Jak zhubnout 10 kg za dva týdny?

Chápeme, že byste se rádi dozvěděli, jak rychle a kolik kilogramů zhubnete. Bohužel na tuto otázku ale univerzální odpověď neexistuje. Každé tělo reaguje jinak a konkrétní úbytek na váze nemůžeme s čistým svědomím zaručit.

Všechny dotazy, které se týkají hubnutí, s důvěrou směřujte na Kristýnu a Pavlínu. Na výživové poradně KetoDiet jsou tu pro vás každý všední den.

Jak zhubnout 5 kg za měsíc?

Do šatů, do plavek, nebo třeba jen proto, že se chcete cítit lépe. Shodit s keto dietou pět kilo za měsíc je v případě nadváhy možné. Poradíme, jak na to.

Změňte jídelníček

Pustit se můžete do již zmiňované keto diety. Je to pomyslná startovací čára, která spolehlivě funguje. Důkazem jsou vaše hubnoucí příběhy.

Pokud vám tento způsob hubnutí nesedí, můžete vyzkoušet low carb dietu. I ta je založená na omezeném množství sacharidů, nikoliv však tak důrazném jako v keto dietě. Low carb stravování je vhodným způsobem, jak si i po skončení dietního plánu udržet štíhlou postavu.

Jak již bylo řečeno, při redukci váhy je klíčové dostat se do přiměřeného kalorického deficitu. Upravte tedy denní příjem kalorií a zařaďte fyzickou aktivitu.

Zařaďte pohyb

Naše tělo je k pohybu stvořeno. Ke zdravému životnímu stylu pravidelná pohybová aktivita patří. Vyberte si takovou, která vás bude bavit, a věnujte se jí alespoň 5–10 hodin týdně. Nejlépe, když budete kombinovat aerobní typ tréninku (kolo, běh, plavání, chůze) se silovým tréninkem (posilování s vlastní vahou).

Pokud vás čeká náročnější fyzická aktivita, klidně v souvislosti s ní navyšte množství bílkovin. Před tréninkem nebo těsně po něm si dopřejte například proteinový nápoj nebo proteinovou tyčinku.

Dodržujte pitný režim

Na 1 kilogram své tělesné hmotnosti byste měli vypít 30–40 ml vody denně. Nejvhodnější je samozřejmě čistá voda. I v průběhu diety ji ale můžete zpestřit citronem, bylinkami nebo sirupy bez cukru. Vyhněte se slazeným limonádám a ovocným džusům.

Vynechte alkohol

Podle výživové poradkyně Martiny Dvořákové může „i sebemenší množství alkoholu narušit průběh diety. Náš organismus začne odbourávat alkohol a přestává hubnout.”

Jak rychle zhubnout 5 kg?

Netlačte na pilu. Pokud upravíte jídelníček a začnete se hýbat, nadbytečná kila začnou dřív nebo později mizet. Úspěšné hubnutí je podmíněno i psychickou pohodou. Stres vám může hubnutí značně zkomplikovat, dokonce způsobit opačný efekt – přibírání na váze.

Dlouhodobý stres může mít za následek rovněž nedostatečný a nekvalitní spánek, který s hubnutím také úzce souvisí.

Jednoduchá rada zní:

  • Spíše než na kilogramy se zaměřte na centimetry. Měřte si obvody (muži: pas a pupík, ženy: pas, pupík a boky).
  • Foťte se. Ideálně s odstupem alespoň 14 dnů od zahájení diety.
  • Nesrovnávejte se s ostatními. Rychlost hubnutí ovlivňuje mnoho faktorů (pohlaví, věk, výše nadváhy, váš zdravotní stav i to, kolik hubnoucích pokusů máte za sebou).
Při hubnutí je důležitý pravidelný pohyb. Kombinujte chůzi, plavání nebo běh s posilováním s vlastní vahou.

Jak zhubnout 5 kilo za týden

Na rychlosti hubnutí se podílí mechanismy, které jsou řízeny nervovou soustavou, hormonálně a jsou spjaty s aktuálním stavem metabolismu. Pokud disponujete zvýšeným množstvím tukových zásob (BMI vyšší než 30), tělo se nezdráhá „pustit” více energetických zásob. Pak je pravděpodobné, že vám půjde hubnutí z počátku snáze než jedincům s lehčí nadváhou.

5 rad, jak zhubnout 5 kg: dietní jídelníček, pohyb, pitný režim, žádný alkohol a kvalitní spánek.

5 rad, jak zhubnout 5 kg

Co si z článku odnést
  1. Upravte jídelníček tak, abyste přijali míň kalorií, než vydáte.
  2. Zařaďte pravidelný pohyb.
  3. Hlídejte si pitný režim.
  4. Vynechte alkohol.
  5. Dbejte na psychickou pohodu a kvalitní spánek.

Časté otázky k rychlému hubnutí

Jak zhubnout 5 kg za 2 týdny?

Ideální váhový úbytek je 0,5–1 kg týdně. Pokud se úpravou jídelníčku dostanete do ketózy, pravděpodobně budete hubnout rychleji (klidně i 5 kg za 2 týdny). Záleží na tom, jakým množstvím tuku vaše tělo disponuje a jaké byly vaše glykogenové (sacharidové) zásoby před vstupem do ketózy.

Jak zhubnout 5 kg za měsíc?

Váhový úbytek ve výši 5 kg za měsíc je obecně považován za ideální rychlost hubnutí. Základem je vytvořit si kalorický deficit (víc energie vydat než přijmout). Zaměřte se na dietní jídelníček, pravidelný pitný režim a dostatek pohybu. Vynechte alkohol.

Jak zhubnout 5 kg za 3 dny?

Takový váhový úbytek v takto krátkém časovém rozmezí není bez zdravotních rizik reálný. Jak už víte z našeho článku, vše má svůj čas. Buďte trpěliví.

Jak rychle zhubnout 5 kg?

Díky sníženému obsahu sacharidů a zvýšenému množství bílkovin s keto dietou zhubnete rychle a zároveň ochráníte svou svalovou hmotu. S hubnutím vám pomůže některý z našich dietních plánů.

Podpora

Potřebujete poradit?

Obraťte se na naše zákaznické oddělení. Jsme vám k dispozici.

Prodejní místa

KetoDiet produkty si můžete zakoupit i u vybraných partnerů.

Mapa prodejen

Mějte přehled

Přihlaste se k našemu newsletteru a o všem budete vědět jako první.

Odesláním e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů